onsdag 21 september 2016

Ernst Billgren vs Wilhelm von Kröckert

Vernissage i lördags och Samtal med honom på Stadsteatern
igår. Det är mycket Ernst Billgren i Borås just nu. Eller
Wilhelm von Kröckert som han även kallar sig. Wilhelm är
hans andra namn och von Kröckert hette han när han föddes.
Sen träffade hans mamma en Billgren. Så det inte bara taget
ur luften.
Jag är ingen konstvetare alls men vissa kan ju få en lite nyfiken
i alla fall. Var och en tycker vad den vill. Alla ser vi olika saker
i konstverken och det finns inga rätt och fel (tycker jag i alla fall).
Hade ingen som helst kunskap om Ernst mer än att jag tyckt
att han ser lite "trulig" ut dom få gånger jag sett honom på tv.
Men även här fick jag en helt ny syn av nåt jag haft en annan åsikt
om. Han är ju skitrolig. Han sa så mycket roligt. Satt och tänkte att
det måste jag komma ihåg och det måste jag komma ihåg så jag kan
skriva lite om det. Men jag är ledsen, jag kommer inte ihåg det så
bra som jag skulle vilja för att återberätta.
Senare i höst kommer det ett konstprogram med honom. Lite som
Idol. Det är 10 st amatörkonstnärer som kommer att tävla till "last
man standing". Det kommer jag att följa. Ser riktigt fram emot det.

Är ni konstintresserade? Om ja, berätta gärna vad ni gillar :)

Ta tillvara på onsdagen och gör nåt bra av den, finingar ♥ Kram









2 kommentarer:

  1. Dom tavlorna gillade jag verkligen! Jag gillar konst om det föreställer något. Tycker själv om att teckna och måla även om det var ett tag sen sist.
    Däremot har jag väldigt svårt för konst som inte föreställer nånting, och kanske bara är några penseldrag hit eller dit. Jag vet att förståsigpåare uppskattar sådan konst, men jag vill att motiven ska vara fina och vara landskap, djur, människor eller i alla fall något som man kan se vad det är. Som tur är så är vi olika. Tråkigt om allt såg likadant ut.

    Ha det bra på dig!

    SvaraRadera
  2. Nä konstintresserad är jag inte. Kram Anette

    SvaraRadera