tisdag 6 september 2016

Allmänt svammel

Direkt efter jobbet igår stack vi ut i skogen för att plocka lite mer blåbär och
kantareller. Vi fick med oss en hel del. Tyvärr fanns det ingen tid i morse att
i lugn och ro sitta med kaffekoppen och rensa som vi gjorde på semestern.
Så det får bli kvällsprojekt istället.
Kl 17 idag, ska jag "turista" i min egen stad. Ska vara med på en skulpturvandring.
Har tänkt flera gånger att jag skulle haka på, men det har aldrig blivit av.
Det blir en härlig vandring i stan för solen lyser på klarblå himmel.


Humör: Pigg och glad
Borde: Få tummen ur och städa
Frisyr: Ingen. Bara dragit borsten genom håret för att få sov rufset att lägga sig
Smink: Mascara
Klädsel: Jeans och gammelrosa topp
Planer: Sluta vid lunch, sitta i solen på balkongen, gå skulpturvandring i stan, rensa svamp och blåbär
Materiella vill ha: Vandringskängor, regnställ, ny kamera
Fundering: Orkar inte fundera så mycket idag, tar dan som den kommer.
Tråkigaste: Att behöva sitta inne när solen skiner
Längtan: Helgen. Vill gärna gå nästa etapp i Sjuhäradsleden
TV-serie: Outlander
Bok: Den som gapar efter mycket - Kristofer Von Beetzen
Musik: Michael Bublé
Nom nom: Fortfarande blåbärsfil, müsli och blåbär
 

6 kommentarer:

  1. Hoppas att skylpturvandringen var trevlig och givande.
    Outlander är ju jätte bra.
    Nu väntar jag på att nästa säsong skall börja.
    Stor kram vännen! 😙

    SvaraRadera
  2. Häftigt med skulpturvandring. I lilla Sala skulle det nog vara snart gjort... eller vi har ju ganska många skulpturer när jag tänker efter...ASG*
    Kängor - där har jag investerat i Meindl ! Samma så i ett par Gore Tex - Meidl! Lite dyra, men väl investerade pengar. Handlat mina på Engelsons samt XXL.. (tips).
    Pöss kära kusse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är Meindl Vakuum som jag kollat in och är mest sugen på.

      Radera
  3. Hej! Vad roligt att min bok "Den som gapar efter mycket" har hittat fram till dig. Hoppas du kommer att gilla den! Hälsningar Kristofer von Beetzen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Himmel och pannkaka vad glad jag blir att få en kommentar av självaste författaren till boken jag läser. Den är jättebra. Har kommit dit när William börjar smida planer i fängelset.

      Radera
  4. Spännande med skulpturvandring. Du måste berätta hur den var.. Vilken fin lista du fick till. Ogillar också att sitta inne när solen strålar och bjuder på bästa höstvädret.

    Ha det gott.
    /Kamilla

    SvaraRadera