tisdag 2 augusti 2016

Spänning bland blåbärsriset

Gud vad mycket blåbär jag har plockat denna semestern.
Och än är jag bara halvvägs genom ledigheten, så mer
hinner det att bli. Jag har fått pippi på blåbärsfil med färska
blåbär i. Skulle kunna leva på det just nu. Men risken är väl
att jag blir förstoppad om jag äter det morgon, middag och
kväll...haha. Även kantareller har vi hittat rätt mycket och
idag när vi var ute i skogen såg vi att trattkantarellerna har
börjat komma. Det har vi ett riktigt bra ställe där vi kan
plocka hur mycket som helst. Måste åka dit och kolla läget.

Lite creepy var det när jag rätt var det var stod med näsan i
ett kors mitt ute i skogen. Ställde mig spikrak upp direkt och
började kolla omkring mig. Yeah, right, som om det skulle stå
nån yxmördare bakom mig bara för att jag såg ett kors. Det
är då man vet att man kollat för mycket på film.
Det här är inte många hundra meter från vår stuga och jag
har aldrig vetat om det. Maken lugnade mig och sa att han
hört att det var nån som hade begravt ett husdjur där.
Som om det vore bättre. Har ni inte sett Jurkyrkogården, va?

Nu är det roliga gjort, strosa i skogen och plocka. Dags för
det tråkiga, rensning...suck.







8 kommentarer:

  1. Blåbär har jag sett massor och även plockat lite.
    Svamp är jag däremot sämre på, men så mycket gott skogen bjuder på.
    Ha det fint
    Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Hahaha... du har absolut sett för många skräckisar! 😂
    Härligt att ni hittat så mycket. Blåbär har jag inget tålamod att plocka. Men håller med om att det är jätte gott i Filmjölk.
    Du får väl varva med plommon! 😉
    Svar: jag är uppvuxen här i Sthlm. Det är min mammas nya man som kommer från Nordingrå.
    Lycka till med plock av svamp och blåbär! Stor kram fina du.

    SvaraRadera
  3. Ååååå jag vill också plocka blåbär. Älskar dom blåa små goa. Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Ååååå jag vill också plocka blåbär. Älskar dom blåa små goa. Kram Anette

    SvaraRadera
  5. Duktig du är! Jag har plockat o ätit blåbär på mina promenader men inte så att jag har fått med mig hem... men visst är det gott, kram

    SvaraRadera
  6. Jag hade också tappat korgen eller kissat på mig om det var jag som stött på ett kors bara sådär.

    Vilken god höst ni kommer att ha med så mycket bär och svamp. Blåbärspaj eller muffins till fikat varje dag.

    Puss Puss

    SvaraRadera
  7. Haha, skulle ha blivit hispig jag med :) Vad är oddsen att man stöter på det i skogen liksom. Har ju blivit en del skräckisar om jag säger så. Blåbär har vi med plockat massor, så himla gott. Njut av dagen :) Kram

    SvaraRadera
  8. Mysigt med skog & bär....
    /Kram

    SvaraRadera