måndag 29 augusti 2016

Sjuhäradsleden, etapp 2

Etapp 2, mellan Hestrafors och Olsfors, 10 km. Det tog
oss ca 2,5 timma att gå. Gårdagen var inte lika mysig som
i lördags. Det började bra, men vi hann inte värst långt
innan regnet kom. Sen regnade det resten av vägen. Vi
var genomsura när vi kom till bilen. Kartan fullkomligt
smulade sönder. Nu vet vi att det behövs bättre på fötterna,
nytt regnställ, keps som skyddar i ögonen från regn. Jag
såg ingenting även om jag hade huva. Det rann ned i
ögonen på mig. Det var inte så dumt att gå i skitväder för
att upptäcka vad man behöver fylla på eller tänka på för
en längre vandring. Nu visste vi att vi skulle komma hem
så det funkade för nån timma att bli så genomsur. Det
vill man nog försöka undvika vid en flerdagarstur.
Vi gjorde sträckan i alla fall och det är jag glad för.




 Träffade Lilla gubben. Pippi såg vi inte till.
 Note to self: Ha papper i fickan eller lär dig en riktig
"bonnasnytning"



4 kommentarer:

  1. Vad härligt med vandring :) I bättre väder i alla fall. Men finns inte dåliga väder säger dom *skrattar* Måste införskaffa regnkläder här hemma med. Idag vräker det ner. Hoppas du mår fint :)

    SvaraRadera
  2. Haha...:-), en rejäl vandring måste jag säga, i det vädret. Men duktigt är ni. Men det är konstigt att man inte kommer på innan vad man kanske behöver, utan man måste uppleva vissa missöden innan poletten trillar ner. :-) Kramizz Laila

    SvaraRadera
  3. vackert med ljungen men trist med regnet!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Otur med regnet. Men annars verkar det kul.
    Jag har kollat in Alpresor och tycker att det verkar jättekul. Fast man går i grupp då förstås. Men att gå själva verkar också mysigt, även om man säkert behöver rätt utrustning, och några mil i benen.

    Kram på dig!

    SvaraRadera