söndag 28 augusti 2016

Sjuhäradsleden, etapp 1

Vi , eller rättare sagt, jag vill att en vandring i fjällen är nåt
som kommer att finnas på semesterlistan inom snar framtid.
Och maken blir mer och mer sugen. Vi har nu kommit så pass
att vi fattar ju att vi måste börja här hemma och få en massa
mil i kroppen innan man törs ge sig ut på större äventyr i
vandringsvärlden. Har sökt efter vandringsleder här runt
omkring och hittat en massa som man kan börja med. Dels
Sjuhäradsleden som totalt är 14 mil lång och har 10 etapper.
Den startar i Hindås och slutar i Mullsjö. Samlat på mig
broschyrer och i går eftermiddag/kväll gjorde vi första
etappen som var på 13 kilometer. Det tog ca 2 timmar och
40 minuter att gå. Vi kom iväg lite sent eftersom vi var på
kalas på förmiddagen. Kom hem vid 20.30 eftersom vi hade
en bit att åka också. Men gårdagen var ju underbar så det var
bara härligt att vara ute och traska till skymning.
Idag är det gråmulet och regnet har smattrat mot rutan. Första
tanken var givetvis " näe, idag går vi inte ut " Men sen tänkte
jag " klart vi måste ut i skitväder också och prova på ". Kan
ju inte räkna med strålande sol varje dag den da´n vi kommer
iväg ut på fjället. Får se vad maken säger när han kommer
upp. Han sussar fortfarande, förstår ni ;)
Önskar er alla en skön söndag vad ni hittar på.







3 kommentarer:

  1. Härligt! Nog jättebra att ha ett mål för sin träning så man kommer ut. Själv har jag genomlevt den slappaste lördagen ever men sånt straffar ju sig i dag. Tyvärr lär jag inte komma ut fast jag också tänkt att det finns inget dåligt väder...men det känns nog lite för dåligt idag...
    Ha det fint!
    RosMarie

    SvaraRadera
  2. Kul! Finns så många fina leder! På min bucket-list finns vandring i Alperna på våren. En dröm!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  3. Härligt att gå på tur.
    Dåligt väder nej nej bara dåliga kläder. REgnjacka och gummistövlar löser det mesta.

    Kram Kamilla

    SvaraRadera