onsdag 3 augusti 2016

Pokemon Go



Jodå, vi är en av alla dom som provat detta.
Egentligen är det minste i familjen som är ute
och jagar dessa. Men ibland åker vi (jag och
maken) på att skjutsa honom till olika ställen.
Oftast slänger han sig på cykeln men några har
vi ställt upp och skjutsat. Det har ju blivit
promenader för vår del, så det känns som
win/win. Och ibland vill han med ut när jag
ska ut. Han kan ju hitta nåt på vägen. Han har
redan gått 9 mil och det var inte länge sen han
började med det. Man rör sig utan att tänka på
det. Nu är inte han den som är lat och aldrig rör
sig. Men det är aldrig fel att plussa på lite extra
i motion och rörelse.

Jag tänker inte prata negativt om detta även om
det inte är min grej, för det har ju faktiskt gjort
att folk tar sig ut. Det är roligt när folk skaffar 
sig en hobby som skapar engagemang.
Sonen hade hört talas om en kille som gått ned
flera kilo på denna hobbyn. Sen tycker jag det
är förjäkligt att folk tappar huvudet precis och
parkerar hur som helst, springer ut i gatan eller
fullständigt lämnar en soptipp efter sig där dom
suttit och spelat. Men det beror inte på spelet,
det beror på uppfostran och sunt förnuft.

Ingen har väl undgått Pokemon Go, men har du
själv varit med i en jakt?




6 kommentarer:

  1. Det är ju jättekul! Vi har flera här i vårt hus! Bra att min dotter kommer ut också. Det är roligt med spel.

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  2. Det är ju jätte bra tillsammans med en gnutta sunt tänkande. Kul tycker jag även om jag endast agerat chaufför. Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Samma här!
    Vi spelar inte själva men hjälper lilleman ibland när vi ändå är ute och åker. Här uppe i Nordingrå gav han sig ut på en kvällspromenad när han upptäckte ett pokestop vid kyrkan en bit bort. Datan rör han knappt längre! 👍👏 Säger jag!

    SvaraRadera
  4. Det är vi med :) Vi har fastnat helt i det spelet haha

    SvaraRadera
  5. Aldrig provat men håller med dig. Superbra om man kommer ut, speciellt om man behöver gå ner i vikt, är nedstämd eller har andra anledningar varför man inte kommer ut och rör på sig. Men att folk parkerar som galningar, springer u ti vägen och så, det är ju bara för tramsigt och också livsfarligt!

    SvaraRadera