måndag 22 augusti 2016

Övre Holmegatan i Stavanger

Kan ju inte påstå att det hänt så mycket sen sist jag tittade
in och skrev här. Plockade två kassar blåbär i fredags efter
jobbet som jag rensade och gav bort. Lördagen regnade
bort så det blev lite shopping till minste. Det var inte ett
dugg roligt att gå i affärer. I går var det toppen väder så
vi snörade på oss vandringsskorna och åkte upp till Rya
Åsar för att promenera i kuperad terräng. Tänkte vi skulle
försöka komma igång med sådana promenader så man
vänjer sig för en fjällvandring. Ingen sådan inplanerad
men det skadar ju inte att börja. Motion behöver vi alla.
Och jag hoppas jag kan komma iväg på en vandringsresa
inom snar framtid.

Här kommer lite bilder från en gata, Övre Holmegatan i
Stavanger. Gissa om jag blev glad. Jag älskar färger och
blev jag mött av en färgexplosion. Tokälskar´t! Tittade
in i varje café och restaurang för kolla inredningen och
den passade mig också. Särskilt ett café som var upp-
delad i många olika sektioner av inredning.

Ni tröttnar väl snart på alla Stavangerbilder ;) Men jag
måste bara ut med dom så jag har nåt att kolla tillbaka
på senare. Sen har jag bara ett inlägg kvar i temat
Stavanger och det är väggmålningar. Kommer om
några dagar.
Må gott, lev väl, godingar.










4 kommentarer:

  1. Vilken cool header. Så mycket blåbär, Mums. Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Vad fina ställen. Norge verkar fint. Dit skulle jag vilja åka till. Har min sambos kompi med fru där. Måste ju bli ett besök dit någon gång.

    Nej,angående smoothien så tycker jag inte den blir för fett.. Men säkert om turkis yoghurt hade varit i... Men de smakade lite milkshake eller efterätt,glass el hur jag ska förklara. Du får testa ;) Jag gör på blåbär ibland med och de är got

    SvaraRadera
  3. Jag gillar dina bilder.
    Önskar dig en fin dag !
    Kram Pia

    SvaraRadera
  4. Härliga bilder, du gör bra reklam för Stavanger. :-) Kramizz Laila

    SvaraRadera