tisdag 19 juli 2016

Vakna upp i sommarparadiset



En av få grejer jag längtar efter under hela året är att sova
över i stugan och vakna upp till en solig, härlig sommardag.
Man gnuggar sömngubbarna ur ögonen medans man väntar
på att det underbart goda morgonkaffet ska bli klart. Man
häller upp, tar koppen och går ut och sätter sig på trappan
och bara njuter. I dag var mitt första tillfälle till detta. Lite
väl sent in på sommaren. Men ett tag trodde jag att jag inte
skulle få uppleva det alls denna sommaren. Jag tar inte detta
för givet så när tillfället ges blir det en helt lyriskt bra start på
dagen. Sen fortsatte jag med att bara njuta av dagen på mitt
sätt, sola och lyssna på radio. Nåt gammalt korsord kom fram
som lite förströelse på "soldäck".
Nu tänker vi ge oss ut på en kvällspromenad.
Jag hoppas ni har det förbaskat gott, fina bloggisar.






2 kommentarer:

  1. Så skönt att det blev semester och lediga dagar för dig. Lät som en perfekt dag.

    Önskar dig en fortsatt underbar sommar.
    Kramis KAmilla

    SvaraRadera
  2. Hoppas du får fler sådana mornar i sommar.
    Kram Bosse

    SvaraRadera