tisdag 12 juli 2016

När tristessen slår till

Regnvädret..jag vill göra slut med dig. Du vill
ju bara att vi ska sitta inne med tända ljus, fluffsockar och
titta på film. Jag vill ut och hitta på roliga saker. Om du går
nu kan vi skiljas som vänner och du får gärna komma och
hälsa på ibland. Men jag orkar inte vara med dig varje dag.
Du gör mig deprimerad när vi umgås för länge.

 
--------------------------------------------------------------------------
När jag sitter och väntar på bussen 06.45 kommer det en
yngling på en liten mc/cross. Den låter så ini helsike. Det
borde ju vara förbjudet att köra på sådana fram till kl 10.
Tänk på alla semesterfirare som vill sova för fasen.
 
Strax efter 8.00 kommer det ett meddelande från maken
som börjat sin semester och jag svarar:
Vet hut alla semesterförstörare!
-----------------------------------------------------------------------------
 
Den här ponchon som jag köpte förra året som jag tyckte var
så snygg på nätet, är den så snygg egentligen? Känns mest som
jag går omkring med en filt på mig. Vissa kläder kanske
passar bäst i konstiga modellpositioner. Och det är så jobbigt
att stå så en hel dag om jag vill att folk ska tycka jag är snygg
i den.
 
 
Maj gadd, jag ser ju rödhårig ut på denna bilden. Jag är inte
rödhårig. Och är jag det gjorde min frisör fel. Dags att boka tid
för färg.
 
------------------------------------------------------------------------------
Näe, om skulle dra ned persienn när man kommer hem,tända alla
taklampor, sätta på värmefläkten, dra på sig bikini, blanda en drink
och lyssna på lite karibisk musik och ta sig ett dopp i badkaret. Kan
inte sommaren komma till mig får jag väl skapa mig en egen sommar.
 
-------------------------------------------------------------------------------
Nu är jag helt fascinerad om ni har orkat läsa ända hit. Och ta nu inte
detta inlägg som gnäll utan skratta gärna åt allt blaj blaj som pågår
i mitt huvud.
Puss på er, godingar.

6 kommentarer:

  1. :-) Skönt att få höra andra svamla och vara gnällspikar, blir ibland så trött på mitt eget gnällande, så då är det rätt skönt att höra ngn annan och inse att man inte är så ensam med detta...haha och då bara kunna skratta åt saken som egentligen inte är så stor sak. :-)

    SvaraRadera
  2. Snygg poncho. Jag skulle också kunna tänka mig att bryta upp med vädret haha. Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Tveka inte, gör slut Petra!!! Du kommer må såå mycket bättre sen ;) ;) ;) Du ÄR skitsnygg i ponchon, men tycker den gör sig lite, lite extra på modellbilden, så stå kvar en stund till där... Pöss & kram från Kate

    SvaraRadera
  4. Självklart är jag med hela vägen och såg rödtoppen. :) Jag har redan skickat iväg beställningen uppåt. Tyst fallande regn mellan 01.00-05.00. Sedan inte en enda droppe tack. Däremot sol och riktigt sommarväder.
    Kram Bosse

    SvaraRadera