måndag 11 juli 2016

Min fina kusin

Jag har världens bästa kusin. Hon fixar allt hon tar sig för.
Den tjejen går inte av för hackor. Och gissa om jag såg upp
till henne när jag var liten (och fortfarande). När jag och
kompisarna lekte skola och man skulle skriva sitt namn på
sin skrivbok, så hette jag emellanåt Kate. Och ibland fick
jag överta lite kläder efter henne. Det var som att få märkes-
kläder som Odd Molly eller nåt idag. Särskilt kommer jag
ihåg en Fruit of the Loom t-shirt jag fick. Gissa om det var
ett favorit plagg. Vi har fiskat ihop, varit på trav, pallat morötter
i farmors land och sprungit upp i träd och käkat upp dom för att
ingen skulle se oss. Har bara fina minnen av denna toppentjej.
Nu blir det inte så ofta vi träffas eftersom det är 40 mil mellan oss,
så att kunna följa henne på bloggen (Nummertrettiofyra) är toppen.

Lade ju upp en bild i midsomras när jag överraskade hennes
på campingen. Kanske svårt att se på den bilden att vi är släkt.
Men jag bjuder på en till bild där kanske är lite lättare att se
att vi är släkt...hahaha.

Kate, du är störthärlig. Fyll gärna på med mer saker vi har
gjort. Jag har säkert glömt en massa.
Massor med kärlek till dig ♥



3 kommentarer:

  1. ASG* Åhhh, jag skrattar och blir tårögd om vartannat. Tack du underbara Petra <3 <3 <3 Hade inte den blekaste aning om jag har varit någon du sett upp till... Men nu "ser jag upp till Dig", på alla sätt och vis: Tänk att få ha dig som en nära medmänniska! Rar omtänksam, pysslig och ordnar för alla runt omkring med temafester och "firmafester".
    Och tänk, de allra finaste pappor har vi också haft <3 MÅSTE bara försöka träffas oftare! Surströmming igen kanske??!!
    Puss & kram allra finaste Petra <3
    Kram Kate

    SvaraRadera
  2. Så fint du skriver om din kusin. Mysigt!! Haha jag hade en rosa och en syrenlila Fruit of the loom t-shirts till mina puss o kram jeans. Snyggt!!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  3. Vilken fin relation ni verkar ha du och din kusin. Minns också fruit tröjorna, så coola.
    Jag hade en vi hood som var välanvänd kan jag lova.

    Kramis Kamilla

    SvaraRadera