torsdag 14 juli 2016

Loppisfynd

Loppisar kan man besöka oavsett väder. Har hittat ett bra
loppis ca en mil från stugan som vi har börjat besöka lite
då och då, Skogsbygdens loppis. Fyndade dessa två rådjurs-
horn härom helgen. Vet inte varifrån detta plötsliga
intresse för djurhorn kommer ifrån. Har aldrig gillat sånt
innan.
I dag ska maken och jag (han tycker det är lika roligt som jag)
åka till ett stort loppis i Dalsjöfors. Dom har vanligtvis stängt
över sommaren, men fick se i tidningen att dom har öppet idag.
Så direkt när jag slutar åker vi dit. Det är så roligt för man vet
aldrig vad man kan fynda.
Gillar ni loppisar?



6 kommentarer:

  1. Jag gillar loppisar min man är väl sådär men han kan allt kliva ur bilen och smyga efter hehe
    Så attans dyrt på vissa tycker jag men dom vet väl vad som är populärt...
    Det var ett fint fynd du gjorde
    Hahahaha jag skrattar åt din mans kommentar ang ponchon, ibland fattar dom bara inte ;-)

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  2. Såna har vi några men mannen får har dom i förrådet. Ärligt så har jag faktiskt ändrat mig lite, det är ganska fint. Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Gillar, jag älskar loppisar :) Tyvärr fyndar jag allt för sällan men älskar att gå och kika på allt fint.
    Njut av fredag, kram :)

    SvaraRadera
  4. Just nu undviker jag loppisar.... försöker få det lite minimalistiskt här hemma och mer lättstädat!!
    Men de hornen vitmålade... eller?!
    Fredagskram till finaste kusin från Kate

    SvaraRadera
  5. Åh så fina! Älskar att gå på loppis!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  6. Jag älskar loppisar. Tyvärr delar inte maken det intresset! Men när jag ber riktigt snällt och tindrar med ögonen så brukar jag få med honom. Han är ju liksom min chaufför. Så utan honom blir det ju inget!
    Rådjurshornen var riktigt snygga!
    Om jag får tag i bocken som äter upp mina blommor så kan du få hans horn också! 😂
    Kram!

    SvaraRadera