måndag 4 juli 2016

Hjälp, tomaterna vill ha hela balkongen för sig själv

Våra tomater som bara den. Dom är snart på väg över till
grannens balkong. Det visar sig nu att jag har köpt fel. Skulle
ha såna plantor som inte blir så stora. Men dom här bara
fortsätter  och fortsätter på höjden. Det är visst såna som man
måste tjuva också. Men jag tycker nog faktiskt att dom här
plantorna är bättre än dom vi haft tidigare. Knappt fått några
tomater innan och inte vill dom mogna heller. Vi har redan
fått jättemånga små gröna och några som vi till och med kan
skörda redan. Och då har det ändå inte varit det allra soligaste
och varmaste vädret på ett tag. Det är verkligen jätteroligt att
se hur det växer. I take joy in that.
Odlar ni nåt?
Ha en bra start på veckan!








2 kommentarer:

  1. Jösses vilka stora tomatplantor!!!
    Men härligt att kunna skörda hela sommaren.
    Stor kram fina du!

    SvaraRadera
  2. oj så de växer! Jag har också tomatplantor, jag tryckte i en halv cocktailtomat i våras i en kruka, kanske ska tjyva dom jag med!
    Jag har rädisor, ruccola och sallad
    Kram Sandra
    Kram Sandra

    SvaraRadera