torsdag 28 juli 2016

En matglad onsdag

Det känns som gårdagen blev en enda lång dag av ätande.
Vi grillade kött mitt på dagen, med tzatziki, potatisklyftor,
grillad sparris och tomat. Lite senare på eftermiddagen fick
jag för mig att vi skulle ha pannkakor med grillad frukt,
nutella och en frappino. Och vid 20-tiden packade vi en
korg med rosébubbel, melon och jordgubbar och gick
ned och satte oss vid båtbryggan. Av alla fina bilder att
döma skulle detta ha kunnat vara en super-duper-mysig-dag.
Och visst var det en toppendag. Inte tu tal om detta. Men
grillad frukt vet jag inte om jag blev så förtjust i. Tar nog
heller färsk frukt till pannkaka och nutella. Och nere vid
bryggan hann vi bara sitta ca 20 min innan det drog in
ilsket blåsvarta moln och vi var tvungen att packa ihop oss.
Så kan det bli när man försöker göra sig till.

Mellan de olika maträtterna kastade vi pil, hela familjen.
Jag vann de flesta gångerna utom då det gällde nåt. Det
slutade med att jag åkte i plurret. Denna badkrukan badar
inte gärna. Och dealen var att förlorarna skulle bada. Sonen
kollade tempen och meddelade att det var 21 grader. Jag
säger snarare att det var 14. Det var jädrar i mig det snabbaste
jag doppat mig nån gång. Killarna skrattade gott åt mig.
Vi hade en toppendag även om vissa grejer inte passade in i
ett "perfekt blogginlägg"..hihi.

God kväll på er, fina bloggisar.








6 kommentarer:

  1. Åh, vilken härlig dag, med all god mat. Jag föredrar bubbel och färsk frukt, och en frappino. Nutellan och pannkakorna får stå över... ;) ;)
    21 grader var bättre än 17... :)
    Kram finaste kusin, från Sala

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar dag flera sådana dagar vore inte helt fel, så mycket gott ni har ätit... grillad frukt har jag aldrig ätit.
    Bubbel och jordgubbar, kan det bli bättre...
    Många kramar Birgitta

    SvaraRadera
  3. Wooo så mysigt & vilka ljuvliga Foton ❤️ ...
    Ha det så gott & njut sommer!

    SvaraRadera
  4. Härliga semesterbilder. Här har det också blivit för mycket av det goda, blir en c9 på måndag ;) Hoppas du får en fin helg, kram Suss

    SvaraRadera
  5. Mmmm så mycket gott. Kram Anette

    SvaraRadera
  6. Det ser ju väldigt trevligt och mysigt ut på bilderna. Även om det inte blev riktigt som ni tänkt er så verkar det ju ändå varit en toppendag.

    Kram

    SvaraRadera