söndag 24 juli 2016

En kväll med Bossen

Vilken oförglömlig kväll vi fick igår. Hade inte kunnat
önskat nåt mer från den inplanerade konsertkvällen med
Bruce Springsteen (möjligtvis ett personligt möte med
honom). Åkte ned till Göteborg lite tidigare på efter-
middagen för att flanera lite på stan först. Vädret var så
där perfekt för att sitta på en parkbänk och titta på folk.
Hade med mig en kofta till natten då jag visste att Brucan
skulle hålla på länge. Men den kom aldrig till användning.
Sommarnatten var ljum. Och det var med en varm känsla,
både invändigt och utvändigt, vi lämnade Göteborg vid
00.30 och leendet gick från öra till öra när vi traskade
mot bilen för hemfärd.

Hade en föreställning om att vi skulle få vara med om en
partykväll helt igenom, men det blev mer än så. Kvällen
var lite av en "kärleksförklaring" från båda håll. Publiken
flörtade hårt med Bossen när han steg in på scen med ett
tifo som sa "Welcome home Bruce & E Street Band". Han
blev verkligen tagen och överraskad. Sen flörtade han
tillbaka till oss med låtar jag inte lyssnat på så mycket och
först var lite tveksam till innan jag efter en stund kände
att jag fullständigt smälte i stolen till. Love was in the air
och jag köpte allt med hull och hår. Den känslan hade jag
inte kunnat få framför Spotify men jag har den med mig
nu när jag nu lyssnar på dom låtarna.
Jag ville inte lämna Ullevi när han slutade spela. Och det
såg ut som Brucan tyckte det var lite vemodigt att lämna oss
också. Men klockan slog tolv och förtrollningen var bruten.
Tur att minnen är nåt ingen kan ta ifrån en så man kan ta
fram dom när man vill och njuta och återuppleva lite av det.












5 kommentarer:

  1. Så mysigt. Jag hade också gärna varit där och lyssnat. Bruce är så mycket sommar och åka bil för mig.

    Ha en fin kväll/KAmilla

    SvaraRadera
  2. Jag var också där. Konserten kommer jag aldrig glömma! Bruce är en kung på scen!

    SvaraRadera
  3. Jag förstår att det måste ha varit magi i luften. Det där kan du leva på länge.
    Kram Bosse

    SvaraRadera
  4. Ååå vad kul att uppleva honom live. Kram Anette

    SvaraRadera