måndag 18 juli 2016

Den eländiga enen



Första semesterdagen..mmm. Sitter i skrivande stund på verandan
i stugan och lyssnar till vindens sus i träden och fåglarnas kvitter.
Inte mycket som stör friden här. Det är underbart.

Jag gjorde verkligen ingenting i fredags eftermiddag och kväll. Ja,
inte mer än det vanliga som hör vardagen till som mat och disk. Men
annars var jag så lugn och fin ;)
Helgen som gick var lite hit och dit väder, men det gjorde inte så
mycket. Vi hann med desto mer i stugan. Några projekt är klara och
några är det inte mycket kvar av. Nåt som jag jublar väldigt mycket
över är att den eländiga enen är nu ett minne blott och istället har jag
äntligen fått plantera en doftschersmin. En buske med doft av barn-
domen. Längtar tills den börjar blomma så jag kan sniffa goda minnen
från min farmor. När vi håller på att ta bort den så flyger det en liten
fågel oroligt runt stenen. Vi förstår att vi gjort nåt dumt. Tittar lite extra
och hittar ett bo. Vi kliar oss i huvudet och undrar om fåglar lägger ägg
så här sent? Gör dom inte det på vårkanten? Hur som helst så hämtade
vi tillbaka det lilla boet och ställde det ungefär på samma plats som innan.
Så nu måste jag hålla lite span om mamman kommer tillbaka. Lilleplutten.

Fick meddelande från min buskollega på jobbet att vårt bus blivit
succé när vår "utsatta" kollega kom tillbaka till arbetet. Hon hade
till och med lyckats filma två små snuttar när han upptäcker sitt
pimpade rum plus när han sätter sig på kontorsstolen och det tutar
som bara den..hehe.. vi skrattar gott.

Näe, om jag skulle slita mig härifrån och kolla till maken som håller på
att fixa i ordning en "död" åkgräsklippare. Tvivlar inte en sekund att han
får igång den.

Önskar er en ljuv sommarkväll, godingar.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar