söndag 31 juli 2016

Cykla dressin

Här är det inget vidare badväder. Hinner inte ens ut mellan
molntapparna för att sola lite. Dom ligger rätt täta mot
varandra så det hade blivit rekord i av- och påklädning
i så fall. Så vi aktiverade oss lite istället. Kom på att det
finns en gammal nedlagd järnväg där man kan cykla
dressin, några mil utanför stan. Det visade sig att det var
bara jag i vår familj som cyklat dressin innan. Tog med
lite fika och drog iväg några timmar. Det blev race,
blandat med "fincykling", fika vid vattnet och ett stunt-
hopp som hade kunnat sluta mycket illa. Minste fick för
sig att han skulle ta ett skutt från vår dressin till nästa. Han
har väl sett hur lätt det går att hoppa mellan bilar på film
(skitunge) och tänkte väl att hur svårt kan det vara. Det
slutade lyckligt som väl var och jag är glad att jag inte
såg detta, då jag cyklade vår dressin. Men han slog sig
rätt rejält och satt som ett litet ljus resten av färden.
Bortsett från den incidenten blev det en rolig dressintur.












3 kommentarer:

  1. Så mysigt med dressin. Det skulle jag också vilja testa på.

    Sov Gott.
    Kram Kamilla

    SvaraRadera
  2. Det där ser ju jätte mysigt ut! :)
    Kul att du fick med grabbarna.
    Här skiner visserligen solen ganska mycket men ingen direkt värme för att bada.
    Stor kram! 😙

    SvaraRadera
  3. Har aldrig provat, men det låter som en supermysig familjegrej!

    Kram Jenny

    SvaraRadera