torsdag 16 juni 2016

Sockermonstret

Fasen. Jag har släppt lös sockermonstret. Har varit så duktig
sen i januari med att inte äta godis och bakverk. Kämpade i
flera veckor innan sockermonstret till slut hamnade bakom
lås och bom. Till studenthelgen blev det både tårta och
kanelbullar. Och nu jäklar är sötsuget tillbaka. Vad fort det
går att få tillbaka suget men så lång tid att jobba bort.
Det är inte rättvist. Men vem har sagt att livet ska vara lätt.
Nu blir det att kämpa igen för att bli av med det.



8 kommentarer:

  1. Jag har en hatkärlek till mitt sockermonster. Ena dagen älskar jag det för det ger mig så mycket gott vandra hatar jag det för att jag inte kan låsa in mitt monster i garaget.

    Vi får kämpa vidare. Heja dig.
    Kramis KAmilla

    SvaraRadera
  2. Ja, tänk om det kunde vara lika lätt att bli av med eländet som det är när det kommer tillbaka...
    Bara att kämpa på, eller att hitta en liten fin balans där emellan..
    Stora kramen till Dig fina kusin från Kate

    SvaraRadera
  3. Vet precis hur det där är. Har också dragit ner på sockret och det funkade hur bra som helst och suget försvann. Kört med dadlar i bakverk och mandelmjöl. Men så fort man tappar greppet lite så kommer det där suget tillbaks, eller själva tanken väcks att "vore det inte gott med..."
    Bara att ta nya tag!
    Ha en skön helg!
    Kram / RosMarie

    SvaraRadera
  4. Känner igen det! Mitt socker sug var helt borta i nästan två månader. Sen trillade jag dit!! Jäkla skit!! Nu får det bli slut på sockret. Blir trött av det.

    Kramar Anna

    SvaraRadera
  5. Ja,de är inte alltid lätt ibland att hålla sig. Känner igen det även om jag är mer för salt. Hoppas de går bra. Kram

    SvaraRadera
  6. Haha det där känner jag igen :) Jag har klarat mig sen i söndags ifrån sött och det är inte dåligt för att vara mig... Kramis Suss

    SvaraRadera
  7. Visst är det så :) Tar lång tid att bli av med det men sen räcker det med att fika en gång så är man där igen. Så himla trist. Men du fixar det ;) Njut av fredag nu....

    SvaraRadera
  8. Känner igen fenomenet, även om det är vin och ost och sånt som lockar mig... ;)

    SvaraRadera