tisdag 21 juni 2016

Blodtryck och lågtryck



Under en sexveckors period har jag gått till vårdcentralen
varannan vecka och tagit blodtrycket. I går var sista gången
och nu ser det bra ut. Ingen blodtrycks medicin behövs och
jag kan pusta ut. Det var helt enkelt oron och stresspåslaget
som var boven och eftersom jag nu lär mig hantera detta så
ska det nog bli bra igen. Har några check-ups inplanerade
på vårdcentralen till hösten igen för att kolla så det håller
sig på en bra nivå och ta lite nya prover. Känns bra att dom
följer upp mig.

Vad säger ni om vädret då så här i midsommar veckan?
Lite typiskt, va? Kallt, regn och rusk. Här regnar det idag
och jag undrar om lågtrycket tänker parkera sig. Har dock
inga större förväntningar på midsommar så behöver jag
heller inte bli besviken. Vad har ni för er i midsommar?



5 kommentarer:

  1. Tuff rubrik på inlägget. :) Skönt att läsa att de följer upp dig. Jag köpte en egen Omron. Hemma fick/får jag mycket bättre värden än när jag är på sjukhuset. Kort tips. Morgonvärde, sittande och nykissad. :)
    Svensk midsommar i backspegeln. Jag förknippar den med många nostalgiska minnen och många liter vatten av olika kalibrer. :)
    Jag önskar dig en glad midsommar och fortsatt bra blodtrycksvärden.
    Kram Bosse Doktor. :)
    Ps. Är du lika intresserad av Em-fotboll som av Elfsborg?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vårdcentralen jag går till har ett hälsorum. Så man kan i lugn och ro gå dit och ta trycket själv, skriver ned det på ett papper och lämnar i en postlåda så dr får det. Skitbra. Japp, jag kollar EM också :)

      Radera
  2. Det lät skönt att blodtrycket är ok! Hahaha ja, regn behövs!! Midsommarväder är väl lite regn... förra året var det 12 grader, brrr! Tror på bättre väder i år.

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  3. Vad glad jag blir av att höra att trycket har stabiliserat sig! Toppen!
    Och vad beträffar midsommar så kan man inget annat än att gilla läget. Vi ska vara sex familjer och samanlagt 20 personer här på kollo. Så jag får verkligen hoppas att det inte regnar HELA dan!
    Puss på dig gumman! ❤

    SvaraRadera
  4. Då behöver du varva ner raring <3 Här strålar solen äntligen och jag hoppas på att få vara ute och njuta mestadels av dagen :) Kramen

    SvaraRadera