torsdag 30 juni 2016

Är det nån som har en förklaring på detta?

Kokade ägg i morse och blev ganska så förvånade när jag
började skala äggen och ett av dom var brunt..inuti. Brunt
skal är ju vanligt. Men jag har aldrig i hela mitt liv varit
med om att det är brunt inuti. Har ni varit med om detta?
Och har ni kunskap eller nån teori om varför det kan bli
så här? Jag har inte en aning. Försökt att googla det men
hittar inget om brun "vita" vid kokt ägg.
Skulle väl ha delat ägget och kollat hur gulan såg ut men
det åkte direkt i sopen. Det såg så äckligt ut.

5 kommentarer:

  1. Oj, vad konstigt! Har aldrig varit med om, men håller med, det ser INTE gott ut. Måste ju vara något fel!?

    SvaraRadera
  2. Urk! Det ägget hade jag inte ätit heller. Vad sjutton kan det va? Nyfiken blev jag...
    Kram / RosMarie

    SvaraRadera
  3. Fy vad läskigt! Ruttet ägg? Ett befruktat ägg, ett embryo som blivit kokt! Du åt väl inte upp det? Blääää!!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Åh, fy f-n.... Ingen aning faktiskt, har aldrig hört talas om det!!
    Önskar Dig, finaste Petra en härlig fredag!
    Kram från Kusin

    SvaraRadera
  5. Nej fy så läskigt det ser ut :( Hade jag inte ätit. Hoppas du får svar från någon som vet för jag är nyfiken. Kram och ha en fin fredag :)

    SvaraRadera