lördag 14 maj 2016

Medelhavspaj

Jaha..då var det goa vädret borta för denna gången. Vaknar
upp till 7 grader och gråväder med risk för regn. Så synd..
just i dag i alla fall då det händer så mycket i stan här.
Vårmönstring (samling med en massa gamla bilar), action
run, Trandaredsdagen. Men man kan ju inte få allt. Så är
det ju. För min egen del känner jag att det faktiskt inte gör
så mycket, hör och häpna från soldyrkaren nr 1, vi ska åka
till Svenljunga och hälsa på en kär gammal vän. Jag tänker
på henne som "den vackraste". Finare människa får man
leta efter. Ska bli så roligt att träffa henne och hennes familj.

Innan jag loggar ut härifrån så måste jag bara ge er ett recept
också. Vi gjorde en medelhavspaj i går kväll som både jag
och maken blev störtförtjust i (dock inte kidsen). Here comes:

Medelhavspaj
Vanlig pajdeg

Kronärtskockshjärtan
Fetaost
Soltorkade tomater
Gröna oliver
Oregano
Fördelas i pajskalet

Rör ihop 4 st ägg, 2 dl riven ost, lite av olja från de soltorkade tomaterna,
salt och peppar. Grädda i ugnen i ca 35 min i 200 grader.





9 kommentarer:

  1. Det ser gott ut. Blev det något över? :) Sådana vänner är guld värda. Här kommer det också massor av bilar i kväll. Cruising med jänkebilar. 700-800 bilar räknar de med. Det är 30-års jubileum i år. Därför måste bilarna vara minst 30 år gamla. Har det så kul i Svenljunga. Där var jag på ett togaparty en gång.
    Kram Bosse

    SvaraRadera
  2. Då hoppas jag att ni får en jätte mysig kväll! :)
    Såna människor skall man vara rädd om. Dom växer verkligen inte på träd.

    Din paj såg mördande god ut. OM jag får skippa oliverna! ;)

    Här är det också kallt idag. Så vi har stängt in oss.
    Stor kram snygging! ❤

    SvaraRadera
  3. GOTT! Ska göra några pajer på måndag så ditt recept tar jag glatt emot!

    Trevlig helg och Kram! Anna

    SvaraRadera
  4. Ser gott ut, älskar pajer... Tack för receptet.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  5. Mums med paj. Ser super god ut.

    Kram från Kamilla

    SvaraRadera
  6. Ser jättegott ut.
    Tänka sig att du var i mina hemtrakter igår. Hoppas du hade en trevlig dag i Svenljunga.

    Kram

    SvaraRadera
  7. Åh, det vattnas i munnen... Sååå gott det ser ut!
    Hoppas dagen i Svennljunga fick solen att skina över Er!
    Söndagskram finaste kusin från Kate

    SvaraRadera
  8. Oj, vad sugen man blev på paj helt plötsligt!
    Hoppas Svenljungadagen blev trevlig!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  9. Låter riktigt gotti ♡ ...
    /Kram

    SvaraRadera