torsdag 7 april 2016

Ursäkta mitt långa uppehåll

Oj, det blev ett långt blogguppehåll denna gången. Känns som
om jag inte varit här på evigheter. Mamma har varit hos oss i
en vecka och det blev helt enkelt inte av att sätta sig vid datorn
när man kom hem efter jobbet då.
I söndags och måndags var det hur gott väder som helst och
jag avnjöt långpromenader båda dagarna. Gillar att vara ute
och kika när det händer saker i naturen. Tyckte bara från söndag
till måndag att de små musöronen i häckarna hade växt sig lite
större. Härlig tid vi har framöver nu.
Idag är det regn, kallt och grått. Gillar inte det, för i kväll är det
hemmapremiären i fotboll, Elfsborg - Hammarby. Det blir till att
palta på sig vinterjacka, långkalsonger, kängor och mössa.
Hoppas innerligt det hinner sluta regna till avspark då jag sitter
på rad 6 och chansen är stor att jag kommer att bli pisseblöt om
det fortsätter regna. Håller tummarna hårt för både uppehållsväder
och 3 poäng till Elfsborg i kväll.

Hoppas ni mår bra alla fina. Kram.


9 kommentarer:

  1. Så där är det ibland...fullt upp liksom. Ja nu väntar det härliga tider med sköna långpromenader. Här i trakterna var det också en spännande fotbollsmatch i går...Malmö och Jönköping. Där skulle man varit vilket mellansonen var.
    Kul se dig här igen!
    Kram / RosMarie

    SvaraRadera
  2. Hoppas inte du blev allt för nedkyld i kväll. Kram Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hade rejält med kläder på mig så jag frös inte.
      Kram

      Radera
  3. Beklagar sorgen, man kommer nog alltid att ha sorg och känna saknad men man lär sig att leva med den, jag tror jag har gjort det, jag förlorade min mamma för fem år sen och ibland är saknaden olidlig och sen kommer vardagen som bara rusar utan att "man tänker"..
    jag har knappt gjort ett inlägg heller, tiden försvinner och annat kommer emellan...
    men visst är det härligt att vi möter våren

    Ha en fin helg
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  4. Så kan det gå :) Uppehåll brukar bli längre än man tänkt. Hoppas du har en fin fredag :)

    SvaraRadera
  5. Nu är nog det fina vädret på väg... tror jag.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  6. Långa uppehåll kan det bli ibland. Ibland hinner man inte, eller har ingen lust.
    Visst är det härligt med våren när allting börjar växa.
    Man hinner nästan inte med när bladen börjar spira. Innan man vet ordet av är alla blad utspruckna.

    Kram!

    SvaraRadera
  7. Att se de små undren som händer i naturen nu är härligt. Jag och en tjejkompis har träffats e flest helger i parken intill för att motionera och man ser de olika skiftningarna för varje helg, det är häftigt.'

    Ha en fin vecka som kommer

    Kram Kajsa

    SvaraRadera