söndag 24 april 2016

Lat dag

Jaha..då fick vi känna på lite mer snö här, fy tusingen. Går mest omkring och
skrotar här hemma, kollar på allt som behövs göras men som jag inte orkar ta
tag i. Tänker inte stressa upp mig över det (jo lite kanske). Det kommer ju
fler dagar man kan städa på. Ska ändå göra ett försök att rycka upp mig och ta
mig i kragen.
Hittade en lista hos Anna med bloggen "Channal" som jag hakar på. Tänker inte
utmana någon. Häng på om du känner för det. Annars..hoppas ni har en skön
söndag. Kram på er.

  • Vilken är din favoritglass? Är inte så förtjust i glass, men en mjukglass på sommaren slinker allt ned.
   
  • Vad skulle du göra om du vann en miljon? Slängt mig på datorn och bokat en resa till USA. 
    

  • Vilken är din bästa favoritserie? Homeland 
    

  • Hur hanterar du en situation om du är i ett stort rum med en massa folk du inte känner då det förväntas att man skall vara social? Lite avvaktande till en början. Men har inget problem att prata med människor jag inte känner.

         


  • Vad är du nöjdast med dig själv och varför? Såna här frågor är ju skitsvåra. Lyfta fram mig själv är inte min starka sida. Men..lyhörd, empatisk och pysslig, kanske
    


  • Hur länge har du och din partner varit tillsammans?  25 år i augusti
     

  • Om du hamnar i ett bråk hur hanterar du det, är du den som tar fighten eller som tar emot? Hamnar väldigt sällan i sådana situationer.Det beror ju helt på vad det gäller. Det ska mycket till om jag ska ta en fight. Människor tycker olika och man får ju försöka möta varann så mycket som möjligt, acceptera olika åsikter.
         

  • Vad dras du till för bloggar, vad är viktigt på en blogg och vad skall finnas med? Personliga bloggar. Gärna bilder i inläggen. 
   

  • Vem är den bästa programledaren på tv och varför? Viktoria Dyring och David Hellenius. Viktoria har förmågan att få mig intresserad och lyssna riktigt noga. David är ju bara så rolig.
   


  • Har du träffat någon kändis och pratat med, i så fall i vilken situation? Plura efter en folkparksspelning utanför deras turnébuss. Var inte nykter, men å andra sidan var inte Plura det heller..haha.
   

  • Vilken är den roligaste sporten att se på eller utöva? Fotboll, tveklöst. Heja Elfsborg!!
    


6 kommentarer:

  1. Skönt med en slappardag, det har jag haft idag också.
    Kanske också hakar på listan :)
    Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Vilka överraskningar. Både snö och Plura. Jag var stor diggare av Eldkvarn i många år.
    Ska ni fira stort i augusti?
    Söndagskram från ett snöfritt Ystad

    SvaraRadera
  3. Ja fy tusan för snö den här årstiden. Det är ju svinkallt ute. Hoppas på bättre tider snart.

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Kul att läsa lite mer om tjejen bakom bloggen. Snö = fy. Kram Anette

    SvaraRadera
  5. Idag har det verkligen varit ett varierande väder, men det är ett april väder så det får vi leva med. Men snart vlir det varmare... eller.
    Många kramar Birgitta

    SvaraRadera
  6. Vilken trevlig lista.
    Den gjorde att jag fick lära mig lite mer om vem du är och HUR du är som person! ❤
    Gillas mycket!!! :)
    Kram raring!

    SvaraRadera