söndag 13 mars 2016

Mellofest

Gårdagens mellofest blev mycket lyckad. Hade skrivit på
inbjudan att det var valfritt men att det hade varit roligt om
dom ville klä sig glittrigt mellofina. Och det hade dom.
Så vi gick all-in med utstyrsel, ballonger, serpentiner,
glowsticks och melloquiz.
Hade gjort röstkort till alla så vi själva gjorde en liten om-
röstning innan det var dags för den riktiga på tv:n
Efter alla bidrag hade framförts tog vi en stund och plitade
ned våra poäng till bidragen, från 1-8 poäng.
Sen fick alla "jurymedlemmar" berätta hur dom hade röstat
och så sammanställde vi våra poäng. Alla gav Frans höga
poäng utom en av jurymedlemmarna, som gav han en 2:a
och därmed drog ned hela hans poäng och hamnade på en
andra plats. Robin Bengtsson knep vinsten. Tur att vårat
resultat inte räknades i mellon för rätt låt vann helt klart
Melodifestivalen.

Idag är det "lugna gatan" här. Startade dagen med att diska i
tre omgångar (näe, vi har ingen diskmaskin och jag orkade
inte stå med 00.30 i natt) och dammsugning då både min och
kompisen boa släppte fjädrar så det låg över hela lägenheten.
Men det gjorde jag så gärna med tanke på hur roligt vi hade.

Nu ska jag bara slappa resten av denna dagen.
Puss och kram på er, godingar.








19 kommentarer:

  1. Så kul! Det är verklgen kul att gå all in ibland och ha fester med tema. För några år sedan brukade vi ha Så ska det låta fest varje höst. I min vänskrets har vi ofta lite musiktävlingar eller annat galet när vi har fest. Går nog ändå lätt att diska efter en fest som varit kul.
    Ha det fint!
    Kram / RosMarie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vill också gärna hitta på nåt när man träffas än att bara sitta rätt upp och ned och babbla.
      Kram

      Radera
  2. Vilken rolig kväll ni fick! Tycker Mello var svår i år. Jag hade ingen direkt självklar vinnare. Men när jag såg hela konceptet tyckte jag Ace Wilder var bäst. Lite ny, funkig cool danslåt. Sen gillade jag Oscar Sia, en mäktig tjusig powerballad. Frans gillade jag också... en enkel fin låt. Mina päng blev lite som den internationella jurins =)

    Lite rädd att Frank inte håller. Att han går samma väg som Anna Bergendahl 2010. Men nu får vi hålla tummarna!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är väl risk för det kanske :(
      Kram

      Radera
  3. Men vilken kul kväll. Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Fina ni är :)
    Låter som ni har haft en super mysig kväll.
    Kram Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Pia. Det blev lyckat.
      Kram

      Radera
  5. Det kallar jag mello engagemang, kul att alla var uppklädda... ser mysigt ut.
    Ha en bra vecka!
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var jätteroligt att alla var med på det.
      Kram

      Radera
  6. Vilka fina bilder. Så kul ni verkar haft det på er Mellofest. Kul ide´. Extra roligt att ni var så uppklädda.

    Hoppas du får en fin måndag.

    Kramis Kamilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Kamilla. Det blev en bra kväll.
      Kram

      Radera
  7. Vilken rolig kväll, kul med anordnat och lite tema (själv har jag ju inte sett något av Mello men nu har sonen spelat Frans för mig)

    Kram Sandra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag älskar temafester :)
      Kram

      Radera
  8. Jag som inte alls hänger med i Mello skulle ändå tycka den festen var rolig, kul med lite glitter ibland!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är jätteroligt med glitter och glamour.
      Kram

      Radera
  9. Det där var helt i min stil och jag drabbades av nostalgi. Förr när det bara var en final brukade vi göra så. Dessutom brukade vi satsa en slant var på segrare. Jag vet allt varför ni höll på Robin.
    Så blev det lilla Frans från min nuvarande hemstad som tog hem rubbet. Här har varit rena hysterin sista dagarna. Han hyllades i måndags och jag glömde bort att jag läst det och råkade komma med bilen mitt i röran. Detta måste varit första gången i hela mitt liv som jag inte hade någon given favorit.
    Kram Bosse

    SvaraRadera
  10. Klart ni skulle hylla Frans. Jag fastnade för hans låt med en gång. Sen har jag inga förhoppningar inför ESC, men det hade inte spelat nån roll vilken av de svenska bidragen som hade vunnit, för ingen var vinnarmaterial i stora finalen.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kände också det den här säsongen. Den här gången får något annat land vinna. :)
      Frans har haft livvakt i skolan. Tur han har påsklov nu. Trist att han inte får åka längre bort när han ska tävla i finalen.

      Radera