torsdag 18 februari 2016

Oumph!

Det här var ju riktigt bra. Så nära kött man kan komma
i den vegetariska världen kan jag tänka. Bra tuggmotstånd.
Tror jag till och med har sett att O´learys serverar Oumph.
Jag rekommenderar Oumph till er som vill slå er in i den
vegetariska världen. En bra grej att starta med. Böngrytor
och liknande kanske inte är det mest lockande när man ska
försöka minska ned på köttet. Det kan komma efterhand.
Jag gjorde en egen kebabsås till detta. Recept på det
kommer här:

Hemmagjord kebabsås:
1 dl majonäs
1 dl creme fraiche 
½ dl chilisås
1 krm paprikapulver
1 tsk persilja
1 tsk kebabkrydda
0,5 tsk sambal oelek
salt, peppar och cayennepeppar efter smak.
Låt stå i kylen ett tag innan servering.





16 kommentarer:

  1. Det där måste jag testa...
    Hoppas ni mår bättre och får ett fint slut på lovet!
    Kram / RosMarie

    SvaraRadera
  2. Gör det RosMarie. Det var himla gott.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Svar
    1. Det borde jag ha skrivit också. Det är gjort av bönor.Det var riktigt bra.
      Kram

      Radera
  4. Oumph var något nytt! Vad är det för något? Ska kolla upp det. Tack för tipset. Tofu är så tråkigt o smaklöst.

    Trevlig helg o kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är gjort av bönor. Jag blev glatt överraskad.
      Kram

      Radera
  5. Det var nåt nytt, är ju inte vegetarian men ibland kan det vara gott att äta vegetariskt ändå. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är inte heller vegetarian. Men vill absolut få in vegetarisk i kosten. Det finns ett ord för det tror jag..flexitarian :)
      Kram

      Radera
  6. Detta måste testas ser väldigt gott ut, kul med lite nya recept.
    Ha en bra dag!
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Berätta gärna om du testar.
      Kram

      Radera
  7. Det var nytt för mig, men måste absolut prova, ser jätte gott ut.
    Fin kväll till dig.
    Kram Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja gör det Pia. Roligt att höra vad du tycker om du provar.
      Kram

      Radera
  8. Alltså jag är ledsen gumman.
    Men vi kommer inte att prova det där!
    Min man och min äldsta skulle få spel på mig då ;)
    Hoppas du har haft en jätte fin helg.
    Kram kram ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe..mina ungar äter inte men maken provar gärna även om jag är den som är mest entusiastisk ;)
      Kram sötis

      Radera
  9. Min kost består faktiskt till större delen av vegetarisk mat, men jag har inte hunnit testa oumph ännu. Det stämmer bra att Olearys börjat med detta och jag har hört mycket bra om det så det är väl dags att testa känner jag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad roligt. Jag ska genast gå in på din blogg. Jag kanske kan få lite tips av dig ;)
      Kram

      Radera