onsdag 3 februari 2016

Längtar efter våren

Himmel vad jag längtar efter våren nu. Tänk er när solen
börjar värma lite gott, fåglarna kvittrar och man njuter vid
en solvarm vägg eller tar en långpromenad med bra musik
i öronen eller skönt sällskap. Är det inte underbart, så säg.

Är dötrött på mornarna när klockan ringer. Känns som man
skulle behöva lite ledigt. Kanske får ta en dag eller två utan
några planer. Bara vara. Mmm..det ska jag nog göra.

Hoppas ni mår bra, allihopa, som tittar in här. Kram på er.

16 kommentarer:

  1. Ja nu börjar längtan bli påtaglig. Hittade en snödroppe i trädgården i dag, visserligen bara en knopp men ändå...Tog sedan en promenad utmed sjön och då blir vårlängtan nästan smärtsam. Jag är också dödstrött på morgonen men eftersom jag är sjukskriven pga min axel gör det ju ingenting...
    Kram / RosMarie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas du blir piggar på dig och blir av mig smärta i din axel.
      Kram

      Radera
  2. Prata inte om det! Man blir ju så sugen. När solen lyste idag så var det nästan så man fick vårkänslor. Det är ju ljust när man kommer hem från jobbet nu också.
    Mina påskliljor och krokus har börjat titta upp lite smått. Lite tidigt kanske.

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så härligt när det börjar titta upp ur jorden.
      Kram

      Radera
  3. Längtar så....vill inte frysa mer. Kram Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vill inte heller frysa mer :(
      Kram

      Radera
  4. Vi har kommit en bit här i Wales, krokus och snödroppar och plus 8 grader. Så snart är det på gång till dej!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter underbart, Lena
      Kram till dig.

      Radera
  5. Håller med, är helt nöjd med den vintern som varit. Nu kan våren komma! (Fast det är ju iofs bara februari än, så lite tålamod kanske man får ha...)

    Ha en bra dag! / Pernilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vi får ha tålamod. Snart är våren här.
      Kram

      Radera
  6. Längtar efter våren jag med. Dagarna är längre och ljusare. Hörde talgoxen idag! Ett säkert vårtecken.

    Kramar Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Underbart med vårtecken :)
      Kram

      Radera
  7. Åh,vilken underbar bild ♡ ...
    /Kram

    SvaraRadera
  8. Å vad jag längtar!
    Ännu mer nu efter ditt härliga inlägg!
    Ha det bäst i helgen raring! ❤
    Kram

    SvaraRadera