lördag 27 februari 2016

Farväl...

Idag på förmiddagen var vi till kapellet på lasarettet och
tog farväl av en bekant som gick bort i torsdagskväll. Vi
var 13 st som var där samtidigt. Diakonissan gjorde en
väldigt fin stund av det. Vi pratade om AM, vem hon hade
varit som person och hur hon hade levt sitt liv. Allt det
fina plockades fram och det blev en glada minnen vi
kunde ta med oss av AM. Själv satt jag på helspänn för att
försöka kontrollera mig själv så jag inte skulle brista ut i
fulgråt och hulka mig igenom detta. Men det kändes skönt
att få se henne en sista gång tillsammans med alla som var
med.

Har varit ute på en timmes promenad också. Var kanske lite
i längsta laget så nära på influensan, men jag gick lugnt
och det var riktigt skönt att få gå lite för själv och fundera
på olika saker. För visst får man sig en och annan funderare
när någon i sin närhet går bort.

Ta hand om er och de era. Vi lever inte för evigt.
Kram


12 kommentarer:

  1. Känner att jag egentligen inte kan kommentera detta, men det är bara så att vi måste vara rädda om varandra.
    Skickar dig en varm kram!
    Birgitta

    SvaraRadera
  2. Stor varm kram till dig fina du.
    /Pia

    SvaraRadera
  3. Ibland behövs en stor funderare över allt som råder... Största och varmaste kramen till Dig <3
    Kram från kusin...

    SvaraRadera
  4. Låter som att ni fick en fin stund, alltid beklagligt när någon går bort. Jag som jobbar med många palliativa kan ändå aldrig vänja mig när det händer. Att resa, ja det ser ändå ut som en omöjlighet med semester på jobbet men man kan alltid hoppas. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej man vänjer sig nog aldrig. Även om det är väntat är det tungt som bara den.
      Kram

      Radera
  5. Va fint att vara så många som tar farväl. Trots att det känns tungt, så har ni fått ett avslut och det kan kännas skönta tt få.

    Ha en fin söndag

    Kram Kajsa

    SvaraRadera
  6. Så svårt med avsked gör ont i hjärtat ♡ ...
    Det gäller att ta vara på nära/kära & tiden,inte ta någon/t för givet/Kram till dig!

    SvaraRadera