onsdag 24 februari 2016

Allmänt svammel mitt i veckan

I dag ser det jättekallt ut när jag tittar ut genom fönstret.
Det är grått och buskarna är frostiga. Men jag tycker inte
det är fint. Det är mer som att titta in i frysen..brrr..inget
lockande alls att gå ut. Men jag ska snart dra på mig
kläderna och prova mina krafter genom att ta en promenad
till ica som jag ca 10 min bort. I morgon ska jag gå och
jobba. Det ser jag fram emot. Göra lite nytta, komma ut
och framför allt träffa kollegorna. Känns som jag varit
borta en evighet. Dom har nog hunnit gjort en hel
organisationsförändring medans jag har legat här totalt
overksam...haha. Det ska bli roligt.

Nåt mer som är roligt är att i dag har det gått fyra veckor
sen jag åt godis. Jag är så jädra stolt. Det är en prestation.
För när sötsugsdjävulen sätter sig på ena axeln och viskar
"..plopp, mjölkchoklad, bublizz, lakritsfudge.." mm, då är
det fasen inte roligt. Det krävs en vilja av stål för att stå
kvar och kämpa för att komma i mål. I slutet januari
bestämde jag mig för att inte äta nåt godis fram till påsk.
Det skulle bli 57 dagar. Nu läser jag en massa artiklar att
choklad är hälsosamt och bra mot diverse olika saker t o m
hosta. Så kanske att man inte behöver ge upp den gobiten.
Men nu har jag satt ett mål och jag ska banne mig klara
det. Sen kan jag äta lite choklad igen. Är ni godisgrisar
eller klarar ni er utan?

Näe, på med kläderna. Nu ska orken testas.
Tjing på er!



12 kommentarer:

  1. Jag är en riktig godisråtta, men försöker att stå emot, men det är inte lätt.
    Här är en underbart vacker dag med sol,så imorgon kommer det till dej!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Solen lite längre fram på dagen och det blev gott väder.
      Kram

      Radera
  2. Så duktig att klarat dig utan godsaker så länge. Jag önskar att jag hade den karaktären men den säger något helt annat. Jag erkänner att även jag är en sockerråtta.

    Skönt att du verkar vara på bättringsvägen.

    Ha en fin fortsatt dag.
    Kram Kamilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är inte lätt att vara utan.
      Kram

      Radera
  3. Jag hänger på! Inget godis fram till påsk. Här hos mig är det vackert ute. Sol o blå himmel. Underbart!

    Kramar Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt att du hänger på.
      Kram

      Radera
  4. Jag är största godisgrisen! Håller mig till bra kost för övrigt men det där söta har jag svårt för. Inget godis fram till påsk, det hänger jag också på! Kram fina du

    SvaraRadera
  5. Hemskt grått ute, och dimmigt. Man vill ju kunna se solen. Jag går på långledighet så jag har kastat mig i mysbyxorna och passar på att städa och röja. Bra gjort med godiset, 4 veckor är otroligt, här går det en vecka åt gången. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag känner mig riktigt duktig.
      Kram

      Radera
  6. Vad duktig du är. Tur för dig att det är en tidig påsk i år. Bäst är det att pausa helt. Så är det med alla drifter. Choklad kan vara nyttigt mot mycket. Helst ska den vara mycket mörk.
    Trevlig helg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe..ja tur påsken är tidig ;)
      Kram

      Radera