söndag 14 februari 2016

Alla ♥-ans dag, romantiskt eller kommersiellt jippo?

Jag blir nog gladare om jag överraskas kärleksfullt någon
av de andra 364 dagarna än på Alla hjärtans dag måste jag
säga. När det mest är kommersiellt "jippo" kan det kvitta
så vida det inte är nån hemmagjord sak eller nån kärleks-
full gest. Färdigköpta hjärtakartonger med choklad går
bort mm går bort i mitt tycke. Då blir jag gladare om nån
säger nåt fint till mig.
Till alla ni som tittar in här och vars bloggar jag följer, vill
jag bara säga att jag tycker ni är fantastiska. Det är roligt att
följa er, se allt fint ni gör och allt gott ni lagar och bakar.
Hade varit roligt att träffa alla er.
Så här kommer en extra stor kram dagen till ära.


12 kommentarer:

  1. En stor hjärtekram till dig också! ❤ /Laila

    SvaraRadera
  2. Läste precis i SvD om statistik istället för romantik :-) Svenska handeln ökar försäljningen av chokladpraliner med 90% inför den 14 feb. Blommor 59%, godis 37%. 44% uppmärksammar dagen. Ca en 100-lapp per firande ökar handeln med. Går inte att jämföra med den amerikanska handeln som ökar med 13 miljarder dollar/runt 100 miljarder SEK. Samtidigt är 30 miljoner barn på flykt i världen idag! Konstig värld vi lever i. Veckan som kommer har vi på skolan Vänliga veckan innan sportlovet! Det ska bli kul.

    Fin alla hjärtans dag o KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju en mycket bättre sak att fira..vänliga veckan. Det blir jag glad över att läsa att skolan tar tillvara på. Borde införas på arbetsplatser också.
      Kram

      Radera
  3. En stor kram till dig med
    Men jag håller med dig jag uppskattar de andra 364 dagarna...
    Hoppas du haft en härlig helg
    Kram Sandra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Sandra, det har jag :)
      Kram

      Radera
  4. Jag håller med, hemmagjorda saker eller bara att någon uppmärksammar det lite extra är det som uppskattas mest! Som när äldsta sonen fick för sig att göra hjärtpannkakor till frukost till oss alla! Eller den fina teckningen från dottern:)

    Ha en bra måndag!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är kärlek det. Sånt blir man glad av.
      En riktigt bra måndag önskar jag dig också.
      Kram

      Radera
  5. Håller med dig, det är inte prylar man vill ha. Vi hade de små gullungarna M&M hos oss lördag till söndag, det är hjärtemys.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag såg dom sötisarna på fb. Mysigt.
      Kram

      Radera
  6. En fin gest uppskattas mer.
    Och det gäller alla dagar om året.
    Och så en blomkvast då och då gärna! ;)
    ❤-lig Onsdagskram raring.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blommor funkar alltid ;)
      Kram ♥

      Radera