onsdag 27 januari 2016

Vegorätt

Nu har det gått två avsnitt av programmet "Vegorätt" och
redan efter första avsnittet blev det totalsågat i olika
recensioner. Och ur lära-av-programmet-synpunkt får jag nog
hålla med. Av vissa upplevs dom som flummiga. Jag upplever
tjejerna som glada och passionerade för vegetarisk matlagning.
Jag har långt till att jag ska börja reta mig på folk.

Pratar vi fotot så är det underbart. Vilka bilder.
Det filmas på olika ställen och omgivningarna är nya mest hela tiden
under programmets gång. I gårdagens program står en kille och spelar
gitarr och bilderna är softade. Här blir det lite kluvet för mig. Samtidigt
som jag älskar hur fint är och känner att jag gärna hade varit där på
plats, legat på rygg i gräset och tittat på en klarblå himmel, tar det
samtidigt för mycket fokus och jag missar allt dom lagar.
Jag kan inte säga vad dom lagat i dessa två program och det jag får inte
känslan "..åh, det där måste jag prova att göra..". Så tyvärr känner jag att
jag kommer inte få ut nåt av detta som jag hoppades på, att jag skulle lära
mig mer om vegetarisk matlagning.
Jag tycker programmet är härligt men jag men jag tror inte det kommer
att lära mig nåt. Så lite besviken är jag. Men jag kommer att fortsätta
titta på de programmen som är kvar.

Kollade du? Vad tyckte du?


5 kommentarer:

  1. Klart jag kollade! Första gången tyckte jag de blev för tramsiga. Men jag gav tjejerna en ny chans och nu bara jag älskar programmet. Så mycket nytt att lära. Bara hur man gör en raw-vaniljsås. Älskar't! De gör helt veganska rätter. Själv gör jag mycket vegetariskt.

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  2. Inte sett programmet men jag gillar inte när man inte får ut själva poängen... Kram

    SvaraRadera
  3. Har inte sett det, men sappade förbi det ikväll, så jag såg bara några sekunder. Men det verkar ju inte som jag missat något. :-) Kramizz Laila

    SvaraRadera
  4. Missat det men minns att du skrev om det härrom dagen. Trist att det inte var så som du önskat. Jag hade gärna fått inspiration om vegomat. På jobbet äter jag alltid det vegetariska alternativet för den maten är mer vällagad och så mycket godare. Jobbar på förskola.

    Kram Kamilla

    SvaraRadera
  5. Nä jag kollade inte....är inte så glad för matprogram faktiskt. Kram Anette

    SvaraRadera