måndag 11 januari 2016

R.I.P David Bowie

Det var ett förbaskat tråkigt besked man möttes av denna
måndag morgon. David Bowie död. What?!? Näe, det kan
inte vara sant. Men alla sociala medier envisades med, inlägg
efter inlägg, att berätta att han dog igår efter ha kämpat mot
cancer i ett och halvt år. Åter igen den där jävla sjukdomen.
Musikvärlden blev med detta mycket fattigare. Vilken
musikman. Love him. Mitt allra första möte med honom som
jag kommer ihåg måste vara "Lets dance" och "China Girl" på
80-talet. Och för mig är "Heroes" den bästa låten. På 90-talet
lyssnade jag mycket på albumet "Black tie white noise".
Men det finns så många bra låter av honom, jag kan inte
nämna alla här, Starman, Sorrow, Absolut beginners och
många många fler.

I fredags släpptes hans senaste album och första singeln
"Lazarus" första rader "..look up here, I´m in heaven.." ger
mig gåshud idag. Man börjar ju fundera, och det spekuleras
redan, om albumet är ett avskedsalbum. Jag ryser.
Tack David Bowie för all musik du berikade världen med.


4 kommentarer:

  1. Visst är det tråkigt. Bowie hade flera riktigt bra låtar.

    Hoppas innerligt att forskarna hittar ett botemedel snarast eller NU.

    Får allt ta och skänka lite pengar på Cancergalan ikväll.

    Må så gott.

    Kram Kamilla

    SvaraRadera
  2. Såg det på nyheterna ikväll och då även en del av den video som är till just den här låten "..look up here, I´m in heaven.." och det känns verkligen som ett avsked. Kramizz Laila

    SvaraRadera
  3. Kanske var det så han ville ha det med sista låten... Jag har nog aldrig varit ett inbitet Bowie fan (jag är inte så intresserad av musik) men visst är det sorgligt :-(

    Vi har varit i Fagersta Tors - sön

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  4. Världen är i chock! En stor man har gått ur tiden. En stor idol till mig... så jäkla tragiskt!

    Kul att jag hittade till dig! Luktärt är en favoritblomma.

    KRAM Anna

    SvaraRadera