lördag 16 januari 2016

Nybliven bilägare

Vi har en nybliven bilägare i familjen. En mycket stolt
sådan. Tog en tur till Uddevalla idag där bilen fanns. Han
har haft kontakt med tjejen som sålde bilen i ett par
veckor och jag tror inte han kunde vänta en enda dag
längre på att få åka dit, även om jag tyckte att han kunde
lugna sig. Men jag får erkänna att köpet blev bra och inte
bara med tanke på färgerna, elfsborgsfärgerna :P näe,
tjejen var seriös. Mekade själv med bilar och visste vad
hon höll på med och var noggrann. Tror faktiskt att han
gjorde ett väldigt bra köp.
Hoppas han blir nöjd med köpet och att bilen inte kommer
att krångla. Det räcker till med skatt, försäkring och bränsle-
kostnader.

Kan berätta att det var jäkligt halt på vägarna idag. Och det
var vitt som mjölke i luften på vissa ställen. Då tycker inte
jag att det är så roligt att vara ute på vägarna. Men man får
ta det lugnt.





8 kommentarer:

  1. Hälsa sonen ett jättegrattis till den nya bilen!
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  2. Åh, vad roligt för sonen. Vilken känsla en egen bil.

    Ha en fortsatt skön kväll.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Förstår sonen, inte roligt att vänta på nåt sånt. Här köpte mellansonen sin bil för ett tag sen. Kram

    SvaraRadera
  4. Lycka!! Grattis till köpet och som ung grabb och kanske första bilen måste han köra försiktigt!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Gud va kul för honom. :-)Snygg bil. :-)Här har sonen tagit över min lilla bil och har den. Kramizz Laila

    SvaraRadera
  6. Så roligt med både körkort och bil. Det är näsan det värdefullaste man äger...förutom barnen när de har kommit.

    Kram Kajsa

    SvaraRadera
  7. Det där är lycka! Men jag är en riktig Chicken mama och ständigt orolig när de är ute på vägarna... Snygg bil dessutom! Vem minns inte sin första bil!
    Ha en fin söndag!
    Kram / RosMarie

    SvaraRadera
  8. Vad roligt med en egen bil... En härlig frihet kan jag tänka mig!
    Hoppas du haft en fin helg
    Kram Sandra

    SvaraRadera