söndag 10 januari 2016

Mat och disk, mat och disk

Vissa helger känns det som man inte gör annat än står i
köksregionerna. Tonåringar kräva mycket mat. Man
hinner inte plocka undan och snygga till innan det är
dags igen känns det som. Idag är en sån dag. Kanske att
vi gjorde det lite jobbigare för oss vid middagen för jag
ville verkligen inte ha pasta. Jag ville ha vegetariskt.
Det är ett av målen för 2016, att få in mer vegetariskt
på menyn. Tyvärr köper inte grabbarna detta så det blir
till att göra två rätter..puh. Men allt går bara man vill.
Och nu har jag precis stekt en dubbel uppsättning av
pannkakor. Gör det ibland så grabbarna har till frukost.
Dom är inte så förtjust i mackor så då får man offra sig
lite emellanåt. Allting räckte lite längre förr om åren
också. Nu säger det bara swish så är det soprent.

Medans jag stod där och stekte kom jag på att jag hade
lite hjortronsylt kvar. Så när det var färdigstekt passade
jag på att få mig en pannkaka med "snåttra" och grädde.
Mums, vad gott det är.
Nu ska jag gå och se till att allt är diskat och undanplockat
för kl 21.15 är det jag som sitter bänkad framför Svt 2 för
att se en konsert med U2 från Paris efter terrorattacken.

Kram till er fina läsare. Önskar er en skön söndagkväll.



4 kommentarer:

  1. Det är inte ofta det blir pannkakor här, det vlir när barnbarnen är här. Då brukar de sitta och titta på när jag steker.
    Håller med dig, ibland blir det väldigt mycket köksjobb.
    Ha en bra vecka!
    Många kramar från Birgitta

    SvaraRadera
  2. Håller helt med. Dom äter en ur huset jädra tonåringar. Min kan äta middag två ggr dessutom. Men nu kommer det bli ändring här hemma. Han ska få börja laga mat han här hemma nu och lilleman får börja lära sig han med lite smått.
    Dina pannkakor med hjortronsylt och grädde såg ju riktigt mumsigt ut. Det måste jag prova.
    Ha en jätte fin ny vecka raring.
    Imorgon bär det av till jobbet för mig för första ggn sedan 22 December. Hua!
    Kram!:) ❤

    SvaraRadera
  3. Så gottit med pannkakor - blev ju sugen nu hihi ...
    Ha en fin vecka!

    /Kram

    SvaraRadera
  4. Ha ha...det där känns igen. Har ju tre söner och minns väl hur det var när alla bodde hemma och var ständigt vrålhungriga!!! Men det kommer en annan tid...
    Kram / RosMarie

    SvaraRadera