torsdag 21 januari 2016

Kramens dag

Det är visst kramens dag idag har jag lärt mig. Så därför
"bjuder" jag er på en stor varm kram och lite fikatips,
snabbakat fikatips.

Det du behöver är rivet äpple blandat med äppelmos och
kanel. Lägg ut smördeg på en plåt. Bred på äppelmos-
blandningen. Lämna ca en centimeter vid kanterna. Lägg
ytterligare en smördegsplatta ovanpå. Nyp ihop kanterna
med en gaffel. Skär längder med en pizzaslicer. Eller om
du hellre vill skära trekanter. Pensla med ägg och strö lite
kanel ovanpå. Låt stå i ugnen i ca 15 min i 175 grader.
Serveras ljumna med vaniljglass. Det hade inte jag hemma,
så jag tog vaniljsås. Men jag hade hellre tagit glass till
dessa ljumna äppellängder.

KRAM ♥






3 kommentarer:

  1. Alltså OH my God vad gott det där ser ut! :)
    Det bara MÅSTE jag prova.
    Kanske i helgen!
    STOR KRAM tillbaka raring! ❤

    SvaraRadera
  2. Det där lät riktigt gott måste prova !!!
    Jag hoppas att du haft en riktigt mysig kram torsdag ❤️
    Nu ska jag försöka sova igen puss o kram till dig finaste

    SvaraRadera
  3. Smaskens så gott!
    Kram dag låter bra, det finns då dagar för
    allt ;-)

    en stoor kram till dig och trevlig helg

    Kram Sandra

    SvaraRadera