lördag 30 januari 2016

För makens skull

Idag har vi varit i Göteborg, Havsöringens dag i Torslanda
med inriktning på flugfiske. Inte för att det låg överst på min
önskelista, men vad fasen, åker maken med mig på bokmässa
så ska väl jag kunna hänga med på en fiskemässa. Kidsen
ville också dit. Kan säga att "kvinnfolk" var i kraftig minoritet.
Det kunde lika gärna kommit in ett ufo kändes det som när dom
såg mig. Jag kände mig väldigt malplacerad. En sån gång vore
det skitroligt om man var värsta proffset på ämnet och kunde
slänga sig in diskussioner och glänsa lite. Men näe, jag gick lite
efter och försökte se så intresserad ut jag bara kunde. Rätt var det
var såg jag någon jag kände igen. Stannade och pratade en stund
och när killen gått iväg vänder sig maken mot mig med ett
förvånat uttryck och säger "..vad fan, känner du folk här..".
Jo´du, sa jag och såg smått kaxig ut ;)

Sen var det min tur att bestämma. Det blev en tur till Ikea på
vägen hem. Skulle inte ha nåt särskilt men när vi ändå var i
faggorna kunde vi lika gärna ta ett varv där inne och plocka på
oss lite bra-att-ha-saker. Gjorde även ett stopp för käk. Ett ställe
som jobbarkompisen rekommenderat, Jenins Grill, libanesisk mat,
shish kebab, shawarma, lamm- och kycklingspett. Det var jättegott,
men minste blev sur som fasen. Vet inte om han var så inställd på
att få nåt annat eller vad det var. Det är sällan han är så tyst som
han var när vi var där. Så kan det gå.
Det blev en smått komisk dag ur olika perspektiv så här i efterhand.

Go´lördag kväll på er. Puss och kram.




3 kommentarer:

  1. Låter som en spännande lördag ;) vi var på en restaurang med mycket god mat igår också. Kram

    SvaraRadera
  2. Låter som om alla har haft en spännande dag... Man får ju både ge och ta och Ikea är inte helt fel... hihi
    Ha en bra vecka!
    Många kramar från Birgitta

    SvaraRadera
  3. Skratt* Hade sannerligen varit kul om du hade glänst bland flugfiskarna... ;)
    Du läsa på till nästa år.. ;) ;)
    Söndagskram från Kate

    SvaraRadera