onsdag 6 januari 2016

De senaste dagarna

Oj, nu sprang dagarna iväg så där igen som dom kan
göra ibland. Mamma är fortfarande här och jag jobbar i
mellandagarna. Sen har vi shoppat, spelat kort, kollat på
film och idag har vi gjort en jädrans massa köttbullar.
Jag har rullat och hon har stekt över 200 st. Gott att ha
och bara ta fram och värma vid stressiga dagar.
Kallt har det blivit också. Jag har inte acklimatiserat mig
till detta än och tycker mest att det är pest och pina. Men
det är bättre än regn och blåst. Solen kommer fram och det
kan vara kanonfint landskap på vintern. Jag kom ut på en
liten promenad idag i solskenet. Vi går ju mot ljusare tider
och det är så skönt. Grabbarna har varit ute och fiskat. Är
inte jätteförtjust i att dom ger sig ut på isen. Tycker inte att
det har varit kallt länge nog för att ha kunnat bli en rejäl is.
Men jag, å andra sidan, tror att jag ska gå genom isen även
om det är en halvmeter tjockt. Lite feg på den punkten får
jag erkänna.

Vad passar bättre än varm choklad till frusna kroppar.
Mums filibaba!




6 kommentarer:

  1. Smart att göra storkok sådär. Det tänker jag att skulle gjort oftare. Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Har också jobbat i mellandagarna, men är snart ledig igen har min lediga långhelg.
    Håller med dig, är nog också lite feg när det gäller att vara på isen.
    Ha det bra goa Petra!
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  3. Skönt att ha middagsmat i frysen inför de där "stressiga" vardagarna som kommer... Har varit ledig denna veckan men imorgon blir det vardag igen. Så gott det ser ut med den där chokladen. Kramis

    SvaraRadera
  4. Nej fy för fruset hav/sjö jag är som dig livrädd!! Hörde faktiskt på radion imorse om en hel del tillbud dessa dagar då det blivit kallare...
    VAckert men svinkallt ute...

    För mycket köttbullar är inte fel ;-)
    HA en fin helg här åker vi på hockeycup i eftermiddag

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  5. Köttbullar är aldrig fel när man har hungriga söner...jag minns hur det var när alla tre bodde hemma. problemet var väl att de tog slut med en gång. Härligt att ljuset återvänder men kylan kan jag liksom du vara utan.
    Kram / RosMarie

    SvaraRadera
  6. Tycker inte om att gå på isen alls måste vara väldigt tjock innan jag vågar gå på den ;)
    Här snöar det för fullt och är just nu-10 ute inte kul det känns som man aldrig vänjer sig ;)
    Chokladen såg riktigt god ut stor kram till dig finaste
    Önskar dig en mysig fredagskväll
    Kram Sanna

    SvaraRadera