fredag 1 januari 2016

Årets första dag

Hade ni trevligt igår? Äsch, vilken dum fråga. Jag är helt
övertygad att ni hade en bra nyårsafton. Återigen en dag
när man blev proppmätt. Vi hade inte tänkt ut nån meny
så det blev att snabbt komma på nåt på morgonen och sen
ge sig ut och handla. Till förrätt blev det lax/räkbakelse,
till varmrätt fläskfile, kantarellsås och mosfylld "smäll-
karamell" och till efterrätt marängsviss. Marängsviss kanske
låter simpelt men faktum är att jag har aldrig gjort nån själv.
Till tolvslaget gav vi oss ut för att kolla raketer och ljusspel
på ackumulatortanken. Himmel vad halt det var. Det var 
som såpa på vägarna. Läskigt värre att ratta bil då vägen
svänger men inte bilen. 
Och vad det gäller nyårslöften säger jag som min kusin på
"nummertrettiofyran", vi avger inga löften, bara en önskan
om att året ska bli så bra som möjligt på alla sätt och vis, inte
bara för nära och kära men även för er och alla runt om världen.
Låt 2016 bli ett fantastiskt bra år. 
Börjar årets första dag med en massa ♥ till er. Ta hand om er.
Kram




 




3 kommentarer:

  1. Inga löften här inte. Gott nytt år till er. Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Önskar dig en fantastisk start och ett underbart 2016 finaste !!
    Inga löften bara förhoppningar ;)
    Fina bilder med en massa god mat Tack nu är jag hungrig igen ;)
    Kramisar Sanna

    SvaraRadera
  3. Såg väldigt gott ut med maten. Ni verkade ha en riktigt trevlig nyårsafton. Några nyårslöften har det inte blivit här heller. Lika bra att låta bli.
    Ha det riktigt bra nu, och kram!

    SvaraRadera