onsdag 13 januari 2016

Äntligen ett matprogram jag frivilligt vill se

Jag ser inte gärna matprogram. Men nästa vecka, den 19 jan,
börjar faktiskt ett sådant som jag absolut inte kommer att
missa. Sveriges första vegetariska matprogram. Det kommer
jag inte att missa (och råkar jag göra det så finns det ju på
play ;))
Kan berätta att jag håller på att bearbeta "kocken" här hemma
att han ska gå en vegetarisk matlagningskurs på Medborgarskolan.
Och faktum är att han låter inte helt främmande för att göra det.
Tror till och med han undersöker om han kan få med en kollega på
detta. Ska bli spännande och se om han kommer iväg. Jag håller
tummarna. Och näe, jag vill inte gå. Jag tycker inte det är jätte-
roligt att laga mat får jag erkänna.

Hoppas ni alla har en bra vecka så här långt!?
Kram på er.


6 kommentarer:

  1. Låter som ett spännande program, jag är dålig på vegetarisk mat. Kollar nu Mästerkocken med ett halvt öga :) Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken bra ide med vegetarisk inspiration. Det programmet tänker jag också kika på.

    Hiskligt kallt här i Uttran idag. Kanske vågar jag mig ut på en kall promis.

    Ha det gott.

    Kramis.

    SvaraRadera
  3. Jag gillar ju att laga mat och gå bananas i köket men jag gillar i te matprogram direkt. Fast MatTina älskar jag klart, hon är så la härlig som person. Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Tittar förbi för att önska dig en härlig helg !
    Kram finaste
    ❤️

    SvaraRadera
  5. Längtar till det programmet börjar, faktiskt! Jag svämmar över med kärlek och betygelser om fredagsmaten till kära maken, så han njuter lite av att laga just den tror jag!!! Och det kan jag absolut ta som en "tradition", dricka bubbel och se på när maken lagar fredagsgott!!
    Lördagskram från kusin!

    SvaraRadera
  6. Mycket mat på tv! Tycker det är kul med mästerkocken som har börjat nu. Annars slår jag över till en annan kanal. Vegomat på TV låter faktiskt spännande. Ska kolla in det. Vi äter mkt vegetariskt! Bra för hälsan o miljön. Min dotter hon var vegan ett tag. Det är svårare. Men jag har lärt mig massor.

    KRAM Anna

    SvaraRadera