tisdag 8 december 2015

Mina val

Inget särskilt på agendan idag. Jobba, handla, hemmafix. Sömnig dag. Grått
och tråkigt..igen. Det var ju så himla fint igår. Med en gång solen visar sig
blir man full av energi. Idag var vi nere på sparlåga igen. Suck.
Hittade den här listan hos "Kamillas Kamera" . Jag kopierade den och roar
mig med det. Häng på du också.

Kram på er, fina läsare!


Mina val. 

Pizza eller hamburgare -  Hamburgare. Värderingen. I´m a sucker for burgers.

Godis eller bullar - Svårt. Men säger godis.  Värderingen. När jag var yngre hade svaret utan tvekan blivit godis. Men ju äldre man blir så har "bullar" fått mer plats.


Kaffe eller the -  Kaffe. Värderingen. Hur skulle jag annars få nåt gjort på dagarna om inte kaffet väckte mig på morgonen.

Mössa eller hatt -  Mössa. Värderingen. Jag fullkomligt älskar mössor. Har säkert en 6-8 st.

Laga mat eller bli serverad mat -  Lätt. Bli serverad. Värderingen. Jag avskyr att laga och behöver inte göra det heller då det är maken som fixar det hemma och jag diskar.
 

Kjol eller byxor - Byxor. Värderingen. Känner mig obekväm i kjol, men det är himla snyggt så jag önskar jag hade det mer.

Semestra i Sverige eller utlandet -  Utomlands. Värderingen. Underbart att få uppleva andra kulturer. Gärna med sol. Men det finns ett och annat kyligare resemål jag också hade valt.


Öl eller vin -  Öl. Värderingen. Dricker sällan nu för tiden. Men då jag blir sugen på nåt så är det en riktigt kall öl.


Choklad eller lakrits -  Choklad. Värderingen. Ord är överflödiga.


Film eller serie -  Här kan jag verkligen inte välja en. Värderingen. Gillar helt enkelt både film och serier.

Midsommarafton eller julafton - Julafton. Värderingen.  Jag älskar sommaren. Men när valet står mellan dessa två dagar så är svaret tveklöst julafton.

2 kommentarer:

  1. Så kul att du gjorde samma lista. Super kul att läsa.
    Ha det gott.

    Kram Kamilla

    SvaraRadera
  2. Härlig lista som jag verkligen gillade ;)
    Kanske hoppar på jag med :)
    Kram sanna

    SvaraRadera