måndag 21 december 2015

Baka kakor

Idag och imorgon är minste och jag ensamma hemma. Han
sticker nog snart iväg till nån kompis, men vi hann att baka
kakor på förmiddagen. Superduperlätta chocolate chip
cookies. Jag fick den ena burken i min julklapp på julfesten
med jobbet. Vår vikaries lillasyrra går i skolan och är Ung
Företagare. Alla ingredienser i en burk. Man bara tillsätter
smör och ägg, knådar ihop, bakar ut dom och in i ugnen.
Tyckte det var en rolig grej, så jag köpte en extra burk som
får vara ett av paketen i julklappsspelet på julafton. Ska snart
gå och smaka av dom.

Hoppas ni har en bra måndag och inte alltför stressigt nu när
det inte är så många dagar kvar till jul.
Juliga kramar till er ♥







4 kommentarer:

  1. En perfekt ge-bort-present
    Jag jobbar idag och imon, sen tar jag ledigt i mellandagarna..
    Ha en fortsatt bra måndag
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  2. Jag har bara morgondagen kvar! :)
    Sen ledig onsdag och åker på julafton.
    Hoppas ni får en fantastisk jul hela familjen! Det är du verkligen värd efter din jobbiga höst! ❤❤❤
    Kärlek och kramar!
    Susanne

    SvaraRadera
  3. Vilken grej, perfekt som ge bort present ju. :-) Så enkelt när man e sugen på lite hembakt. :-) kramizz Laila

    SvaraRadera
  4. Så käckt, och enkelt! Jag köpte något liknande en gång som jag gav bort i present.
    Så fina paket du gjort förresten. Såg det i ditt tidigare inlägg.
    Ha en god jul på dig!
    Kram Ingela

    SvaraRadera