söndag 13 december 2015

3:de advent på luciadagen

Började denna luciadag med morgonkaffet framför
luciauppträdande på tv:n. Det var bara jag vaken. Det var
lugnt och stilla och bara lussesånger hördes. Det var en
stund i mys. Hade tänkt att gå och se Borås lucia i kyrkan
men tiden räckte inte till idag.
Övningskörning har stått på agendan idag också för sonen
har fått uppkörningstid i mellandagarna, så det gäller att
ligga i nu.
Och det bästa av allt för dagen var att vi fick in granen och
klädde den. Nu skulle jag lätt kunna vara ledig fram till
julafton och bara tokmysa framför den med julmusik och
pyssel. Riktigt så bra är det inte, men jag har ändå dagarna
innan jul ledigt. Det ska bli gott.
Ska ni vara lediga nåt vid jul och nyår?

Kram Petra




4 kommentarer:

  1. Vilken mysig dag! Älskar också julen och allt pyssel, musik mm. Kul att du tittade in på min blogg :)

    SvaraRadera
  2. Fin gran. Kul att pyssla lite i hemmet. Är ledig dan före julafton, så det blir bråda tider nu i slutet eftersom alla kommer till mig.
    Får ta igen vilan efter jul, då jag är ledig i nitton dar. Ska bli härligt!

    Kram och go fortsättning på veckan

    SvaraRadera
  3. Så mysigt med hemma pyssel. Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Mysigt med gran :) Borde få upp min idag eller imorgon, för sedan är det bara jobb som gäller. Jag ansökte om semester över jul men än ser det ut som att det är omöjligt så det är nog bara att räkna med jobb hela julhelgen. Kram

    SvaraRadera