söndag 6 december 2015

2:a advent

Julstämningen lyser med sin frånvaro när man tittar ut
genom fönstret. Det bara stormar och regnar. Jag tror
inte det höll upp en minut under lördagen, nästan inte
idag heller.
I går kväll kom bästaste B. över på lite käk och lite gott
att dricka. Får försöka fixa mys på annat vis istället.
Jag hade hittat den här bilden häromdagen när jag letade
efter nåt annat. Vet ej vilket år det var, men det kan säkert
vara ca 8-10 år sen. Vi,familjerna N. och D. åkte upp till
våran sommarstuga för att hugga varsin julgran. Det var
som att träda in i Narnia. Vad vi pulsade runt i snön för att
hitta en fin gran. Det var inte det lättaste med så mycket snö,
men så roligt vi hade. Vi satt just och undrade i går om vi får
uppleva detta igen. Tveksamt..känns det som nu i alla fall.
Jag hoppas ändå att vi får det.

Hoppas ni alla haft en riktigt mysig andra advent.
Varma kramar till er.


9 kommentarer:

  1. Jaa du. Den där bilden känns ju minst sagt avlägsen när man tittar ut nu...
    Men än är det inte kört! :)
    Hållet tummarna för att ni får uppleva det i år igen.
    Och JA. Jag åkte på en släng av virus igen.
    Men det stannade vid att jag var hängig och inte hade full ork.
    Nu mår jag bättre! :)
    Stor andra adventskram! ❤

    SvaraRadera
  2. Förra året var magert, men de 2 åren före det var det massor av snö... Härligt värre, men jobbigt att skotta...
    2:à adventskram till Dig från Kate

    SvaraRadera
  3. Så fin bild....älskar snö och snöskottning. :-)Så jag håller tummarna för snö varje år. Kramizz Laila

    SvaraRadera
  4. Känns lite hopplöst nu, skall det bli vinter i år. Just nu när jag sitter och skriver då har det slutat regna och det verkar som om blåsten också har lugnat sig.
    Men som man säger, efter regn kommer sol.
    Ha en bra vecka!
    Kram Från Birgitta

    SvaraRadera
  5. Jag firar gärna advent utan snö.....vi har fått vår dos tycker jag. Kram Anette

    SvaraRadera
  6. Härlig vintrig bild!
    Såg att det blommade på Öland :-/ kan det iaf inte bli lite frost och någon minus så man får lite vinter/julkänsla

    ha en fin dag
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  7. Nä, nu känns ju snö och kyla ganska långt bota.
    År 2009 och 2010 var det mycket snö här i våra trakter, mycket vackert och rimfrost på träden nästan hela vintern.
    Det är ju så man vill att det ska vara så här års......
    Mysigt foto du visar.

    Ha en bra vecka ,
    kram Anneli

    SvaraRadera
  8. Vad mysigt det ser ut med snö. Jag riktigt längtar, även om det är lite tveksamt. Men hoppas kan man ju alltid.

    Ha det bra och kram!

    SvaraRadera
  9. Oj vad snö det var !!! Vad fort man glömmer , här bara stormar och regnar det !!!
    Kram Sanna

    SvaraRadera