onsdag 18 november 2015

Läget i världen

Jag ryser bara av tanken på vad som pågår runt
om i världen just nu. Jag kan inte ens föreställa
mig hur det vore att vara på nån av de platser som
drabbats av terrorn. Vi matas hela tiden av bilder
av detta. Det är som en dålig film. Jag vet inte ens
om jag kan greppa detta riktigt. Idag höjde Sverige
beredskapen i landet. Jag läser i morgontidningen
att ett tiotal har åkt från vår stad ned till is för att
strida. Ondskan kryper närmare inpå. Jag hoppas att
vi aldrig behöver uppleva det som hände i Paris.
Hur förklarar jag detta för mina pojkar?
Hur skyddar jag mina barn från allt detta.
Ska man behöva se sig om varje gång man är ute?
Hur finns det ens människor som rättfärdigar detta?
Är det så världen ska se nu och framåt?
Funderingarna är många och svaren desto färre.

Ni behöver inte kommentera detta inlägget, kära läsare,
men sätt gärna ett hjärta i kommentarsfältet. Det kommer
att värma mitt hjärta. Och här kommer ett stort ♥ till er.


Imagine there's no heaven
It's easy if you try
No hell below us
Above us only sky

Imagine all the people living for today
Imagine there's no countries
It isn't hard to do
Nothing to kill or die for
And no religion too
Imagine all the people living life in peace, you

You may say I'm a dreamer
But I'm not the only one
I hope some day you'll join us
And the world will be as one

Imagine no possessions
I wonder if you can
No need for greed or hunger
A brotherhood of man
Imagine all the people sharing all the world, you

You may say I'm a dreamer
But I'm not the only one
I hope some day you'll join us
And the world will be as one



6 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Otäckt, ofattbart, skrämmande och riktigt ledsamt!
    ❤❤❤❤❤❤❤

    SvaraRadera
  3. Kan bara instämma.....<3....kramizz Laila

    SvaraRadera
  4. kan inte annat än hålla med jag heller 😢
    Stor kram till dig fina
    ❤️

    SvaraRadera
  5. Håller med till fullo. Svårt att ta in allt. Orkar nästan inte med alla hemska nyheter. Försöker tänka positivt i alla fall, så gott det går.
    Man får inte bli skrämd, och vardagen ska få vara som vanligt.
    Kram
    <3

    SvaraRadera