lördag 28 november 2015

Julstök

Idag har det gått som hejsan bland adventskartonger och
degbunkar. Drog iväg tidigt i morse och handlade och sen
har det varit full fart hela dagen. Alla adventsstjärnor är
uppe och girlangen på balkongen. Har bakat lussekatter och
kavring. Kavringen ska gästerna som kommer på middag
imorgon få med sig hem när dom går. Lussekatterna håller
kidsen som bäst på att minimera antalet på. Får snart hejda
dom så det inte tar slut ikväll. Nu har jag lämnat över köket
till maken som håller på att göra en liten Jansons frestelse.
För det blir det till kvällsmat tillsammans med gravad lax
och lite köttbullar och julmust. Brukar alltid ha nåt lite
julaktigt i matväg när vi adventspyntat.
Min rygg tycker jag ska sluta greja för dagen känner jag så
jag ska nog lyssna på den och bara mysa resten av dagen.

Önskar er en gôrgoér kväll och en stor kram till er läsare!




4 kommentarer:

  1. Vad du ha hunnit med....... Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Så duktig du varit. :-) kramizz Laila

    SvaraRadera
  3. Så mycket gott du hunnit med.Hemma hos mig står lussedegen på jäsning.

    Längtar tills bullarna blir klara och doften sprider sig i huset. Mys.

    Ha en mysig första advent.
    Kram😊

    SvaraRadera