tisdag 24 november 2015

Grötigt inlägg med inslag av litteratur


När maken och jag var och handlade efter jobbet 
så blev vi båda väldigt sugen på risgrynsgröt med 
prickig korv macka till á lá barndomen. Så det fick 
det bli till kvällsmat för våran del. Vet att många
rynkar på näsan åt Skogaholms limpan, men några
gånger om året är det gott. Antingen till gröten eller
till varm choklad. 
Kommer ni ihåg på 70-talet när Socialstyrelsen 
rekommenderade att vi skulle äta 6-8 skivor bröd om
dagen...haha..sätter nästan gröten i halsen.

Ny bok till samlingarna i dag. Bårhuset av Douglas
Foley från Lava förlag

Skön tisdag kväll till er, finingar.


5 kommentarer:

  1. Jag måste bara hålla med dig!
    Just den mackan du visar... och så varm oboj till det! :)
    Mums...!
    Gröten är ju också jätte god.
    Tack för dina alltid så fina ord! ❤
    Du är värdens goaste tjej!
    Puss!

    SvaraRadera
  2. Risgrynsgröt har varit en stor favorit hos mig men nu blir det bara till jul :) Hoppas du har en skön tisdagskväll fina du, kram

    SvaraRadera
  3. Det där var nostalgi! Tänkte också på när mina barn var små och älskade tomtegröt med sötlimpa. Borde nog bli repris av det framöver...
    Kram / RosMarie

    SvaraRadera
  4. Gillar inte risgrynsgröt, men mammas apelsinris är bara så gott. Det är ju nästan som gröt, så det är det närmsta gröt jag kommer... hihi
    Ha det bra goa Petra!
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  5. Jag tycker ni gjorde helt rätt hihi så mysigt att äta en macka ocj gröt till kvälls mat nästan så jag funderar på det jag också nu ;)
    Ps du gissade helt rätt, förstår att du tecknar en del hemma :)
    Kram Sanna

    SvaraRadera