söndag 22 november 2015

En vecka kvar till advent

En vecka kvar till advent och jag känner mig mycket
tillfreds med helgens storstädning. Erkänner att jag har
lite kvar att göra men det mesta är gjort. Kan i lugn och
ro pynta adventsstjärnor och ljusstakar nästa helg innan
svärföräldrarna dyker upp på lite middag. Kan inte låta
bli, jag tjuvstartar pyntningen med en ljusslinga i rums-
granen, som en liten belöning för allt slit.
Nu behöver jag en "storstädning" av mig själv. Har sett
ut som en riktig galning i två dagar. Osminkad, håret åt
alla håll och ångande röd i ansiktet. Jag ska genast råda
bot på detta.Skuttar iväg till badrummet för att piffa till
mig innan klockan blir för mycket.
Hoppas ni, underbara människor, haft en finfin helg.
Önskar er en skön och avkopplande söndag kväll. Kram ♥



7 kommentarer:

  1. Vad fint det blev i granen! :)
    Jag kanske ska skaffa en sån i år när vi inte kan ha en riktig gran eftersom vi åker bort!
    Du ser garanterat vacker ut oavsett! :)
    Kram vännen! ❤

    SvaraRadera
  2. Tror inte det är ngn fara med dig sötnos !!! tror bara det ärdin känsla och den måste ju få kännas bra för en själv förstås ;)
    Vilket underbart litet träd vill också ha en sån var hittade du det ?? har du hittat ett eget granskott ??
    Stor varm kram och ha en mysig start på nya veckan
    Kramisa
    Sanna

    SvaraRadera
  3. Så vackert ♡ ...
    /Kram & ha en fin start på nya veckan!

    SvaraRadera
  4. Ungefär så ser jag ut...osminkad, rufsig och helt i okontroll, har röjt inför veckan och kommande glöggfest...nu tänkte jag håll iordning så man har det lätt i slutet av veckan, bara pynta och ha kul

    Kram Kajsa

    SvaraRadera
  5. Helt magiskt så fort det går. Kram Anette

    SvaraRadera
  6. Så fint det blev hemma hos dig.
    Granen var riktigt söt. Rufs tufsa finns det en här också nästan så det skulle vara bättre med mössa på mig.

    Skönt att ha fixat allt till advent, jag har en hel del kvar men snart så blir det nog fint här hemma också.

    Ha en mysig dag.
    Kramis Kamilla

    SvaraRadera
  7. Ojdå, det är bara några dagar till första advent och mina ljusslingor funkar ej...
    Härligt att ha färdigstädat, hoppas att L tar tag i detta lite mycket på jobbet just nu.
    Så stämmningsfullt du har gjort hemma hos dig, snyggt med ljusslingor i rumsgranen.
    Ha det bra!
    Kram Birgitta

    SvaraRadera