fredag 13 november 2015

Carola - min bästa jul

Energidepåerna fick sig en liten påfyllning igår kväll. Jag
och bästaste B. var på Carolas julkonsert, Min bästa jul. Nu
är jag kanske inget jättefan av hennes "vanliga" musik men
när det kommer till Carola och julmusik så är det banne mig
oslagbart. Vilken röst hon har. Tänk om man kunde sjunga så.
Nu var inte konserten 100 % jul, vi bjöds på gospel, jazz och
soul, vilket passade bra då vi inte har kommit till advent än.

I början av konserten var det lugnt, nästan lite dämpat. Fick
känslan av att vara hemma hos dom eller i inspelningsstudion
snarare än att vara på konsert. Sen blev det mer tempo och
alla klappade med i låtarna. När Oh happy day kommer, ställer
sig hela Åhaga upp och klappar och en del gungar i takt. Hon
bjuder till skratt flera gånger och pratar till sina musiker så som
man pratar vanligtvis, inte så till punkt och pricka som när man
övat in nåt. Detta är mycket mer personligt. Kanske är hon sån,
jag har ingen aning, för det är första gången jag ser henne live.
Men jag är glatt överraskad. Den sista låten blir Stilla Natt.
Det blir acapella med hennes musiker som står tätt bredvid
varandra. Hon ber oss ställa oss upp och sjunga med. Det gör
vi och känslan blir väldigt varm. Det känns lite som vi är en
enda stor familj. Det blir verkligen toppbetyg på den här
kvällen. Och hade jag haft pengar hade jag nog åkt till
Göteborg i december och kollat en gång till. Hon är väl värd
sina pengar.


6 kommentarer:

  1. Vad glad jag blir att du fick en så himla trevlig kväll! :)
    Det finns inget bättre för själen än att ha roligt!
    Hoppas känslan sitter i länge! ❤
    Ha en jätte trevlig helg gumman.
    All kärlek och omtanke till dig raring!
    Kram.

    SvaraRadera
  2. Jag älskar Carola och har alltid gjort. Vi ska se henne i mitten av december. Ser fram emot det. Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Jag både gillar och mindre gillar henne men jag håller med hennes julmusik är fantastisk...
    Så kul att kvällen blev lyckad

    Ha en skön lördag
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  4. Har varit på hennes julkonsert i Västerås, och den är magisk... I år ska jag och maken på Pontare i Folkkärna kyrka (Avesta), Mitt vinterland. Ska bli spännande, för den mannen kan sjunga han med.
    Skönt att höra att dina energidepåer blev lite påfyllda..
    Stor varm lördagskram från kusin .

    SvaraRadera
  5. Jag gillar väl inte hennes musik i vanliga fall men när det kommer till rösten och julmusik är hon fantastisk !!!!!
    Vill också se den här julkonserten och ännu mer nu när du ger den så fantastiska betyg :)
    Stor kram till dig finaste ❤️
    Sanna

    SvaraRadera
  6. Å vad mysigt med julkonsert. Carola sjunger ju dessutom fantastiskt bra!

    SvaraRadera