torsdag 19 november 2015

Årets tema på julfesten

Fy vad det är jobbigt att hålla saker för sig själv. Allra
helst roliga sådana. Jag tänker på den årliga julfesten på
jobbet. Har planerat detta jääättelänge och inte har jag
kunnat säga nånting. Det har bubblat i mig många
gånger och jag har varit på väg att försäga mig. Men idag
delgav jag kollegorna temat för i år....Hawaii.
Hade gjort en "inbjudan" i form av en flip flop sko, en
karta vart dom ska och en flygbiljett. Nu skulle jag kunna
bubbla vidare om kvällen men det går inte då några av
kollegorna tittar in här emellanåt. Vi är 11 st kvinnor på
jobbet och en man. Och en kväll när jag höll på med
förberedelserna kom maken förbi och kollade vad jag
gjorde. Han sa: Ska H. (mannen i gänget) vara med?
-Ja, sa jag. -Stackars honom, blev kommentaren då..haha.
Återkommer senare med vad det var maken tyckte var så
hemskt att stackars H. skulle behöva vara med på.

Vi brukar ta med varsin liten rätt till buffébordet. Innan
gjorde vi julmat men det har vi slutat med för man hinner
tröttna på julmaten innan julen kommer.
Brukar ni ha roligheter vid jul med jobbet?

Kram ♥

4 kommentarer:

  1. Å va spännande! :)
    Han kommer säkert trivas som fisken i vattnet bland alla fina tjejer....! ;)
    Kraaaam. ❤
    Svar: jag bloggar och lämnar kommentarer från mobilen. Och där finns det röda hjärtat bland alla smileys! :)
    Puss.

    SvaraRadera
  2. Vad roligt med ett välplanerat tema! Din man kanske är väldigt avundsjuk haha och säger "stackars H"
    Vi skall på julbord på Liseberg, det är strama tyglar och pengar på mitt jobb helst hade dom väl inte velat bjuda på något

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  3. Den festen hade man gärna deltagit i det förstår jag det...
    Lycka till!
    RosMarie

    SvaraRadera
  4. Ha ha ha... vilket roligt tema, och jag tror jag förstår mannens kommentar där ;) Nix, alla år i kommunen har det varit mer än dåligt med arbetskamraterna, men nu är vi ju bara 4 och "egnaföretagare" så då blir det nog bättre...
    Lördagskram till Dig från kusinen...

    SvaraRadera