söndag 29 november 2015

1:a advent

Trots att jag fullkomligt älskar julen så är jag vansinnigt
dålig på att komma ihåg detta med att tända ett advents-
ljus på söndagarna. Kan komma på det på måndagen eller
ännu senare. Så i år hängde jag på siffror på fyra av dom
ljusen som alltid tänds på kvällarna. Kör det i år så får jag
se vad jag tycker om det.
Idag har vi haft middag för "di gamle", svärföräldrarna
och A-M. Vi gjorde en "festlig fläskfilé" och en peppar-
kakscheescake med mandariner. Gästerna blev mycket
glada när jag tog fram kavringen och gav dom när dom
skulle gå hem. Vad ger man dom som har allt, liksom.
Tror dom uppskattar sånt här mer än att köpa saker, det
har dom så gott om ändå.

Jag hoppas ni har en supermyisg första advent.


11 kommentarer:

  1. Så fint du har gjort, bättre sent än aldrig. Har inte fått fram min ljusstake än, skall göra en ny men det fattas sand... men snart är den färdig.
    Ha en underbar vecka!
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig idé att ge gästerna ett hembakat bröd! Vem skulle inte vilja ha det liksom? Ha en fin vecka och tänd du hur många ljus du vill...finns inga måsten.
    Kram / RosMarie

    SvaraRadera
  3. Så adventsfint hos dig. Mysigt med alla tända ljus. Kram vännen

    SvaraRadera
  4. Så fint och fiffigt gjort med att sätta siffror på de ljus ni tänder om kvällarna. :-) Och även smart med att ge kavring som present, hade jag också gärna tagit emot...är ju så gott med hembakt. :-) kramizz Laila

    SvaraRadera
  5. Så mysigt och gott med lite julgod mat till advent. Önskar Du hade varit hos mig/oss och minglat idag... <3
    1.a adventskram från kusin... <3

    SvaraRadera
  6. Så mysigt det ser ut:) Ja, jag glömde ju att tända det där ljuset... Kram Emma

    SvaraRadera
  7. Här tände vi både morgon och kväll... Sen slog det mig (idag faktiskt) att jag glömt mossan, tyckte det saknades något igår haha...
    Hembakat är klart Mycket bättre min gamla mormor å morfar brukar jag ge ett presentkort (eller ta med dom) på lunch! Det uppskattas för saker har de gott om
    Hoppas du haft en fin måndag
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  8. Vi tände både morgon och kväll och även nu på kvällarna mån tis det är ju så mysigt ;) tur att jag har blockljus :)
    Allt hembakat är ju så gott och att få ngt i present är ju Perfekt !!!!
    Det är ngt man verkligen uppskattar :)
    Hoppas att du haft en bra start på veckan
    Kramisar Sanna

    SvaraRadera
  9. Jag är likadan med ljusen haha. Vad fint och mysigt dig gjort. Kram Anette

    SvaraRadera
  10. Håller med om det där med ljusen. Fast jag fuskar och tänder alltid på fredagen före advent. Har alltid så mycket annat för mig på söndagar så det blir liksom inte av.

    Ha det bra kram !

    SvaraRadera
  11. Hej vännen.
    Jag skippade t.o.m adventsljusstake i år.
    Glömmer också så jag tänder vanliga varje kväll istället! :)
    Hoppas du får en jätte fin helg!
    Stor varm kram till dig snygging! ❤

    SvaraRadera