söndag 11 oktober 2015

Vinst och håller tummarna för en till

Här sitter jag med ett leende i hela ansiktet. Kommer ni
ihåg sista bilden i inlägget om bokmässan? Det var på
Mats Strandberg när han blev intervjuad om hans senaste
bok "Färjan". Vi var på väg till en annan monter men
stannade till en kortis för att lyssna lite. Så här i efterhand
ångrar jag att jag inte stannade där och lyssnade på hela
intervjun och köpte hans bok. Men jag tror det var en mening
med det. Jag har vunnit boken hos Finaste Mattan. Och inte
nog med att jag har vunnit hans bok, den är signerad också.
Det fick denna latfian för dagen att hoppa upp och dansa en
och tjoa lite grann. Åh vad glad jag blev. Tack tack tack!

Nu ska jag och minste spela bingolotto. Nåt som vanligtvis
bara spelas dan före dopparedagen. Men eftersom jag haft
en riktig latisdag så tyckte jag att det passade väldigt bra.
Och vem vet, nu när jag redan haft tur, kan man ju hålla
tummarna att det blir ytterligare en vinst innan dagen är slut.
Det känns nästan som jag är oförskämt lyckosam idag för om
en liten stund serverar maken kantarellcrepes också.

Stor söndagskram till er fina läsare.

Nu är bingolotto slut och jag måste bara komma tillbaka och göra ett 
tillägg. Minste vann 100 kr på sin lott, så det blev en vinst till innan
kvällen var över :)


5 kommentarer:

  1. Grattis vad roligt. Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Stort grattis!
    Vilken lycka att du vann just den boken! :)
    Och lyllo dig som har en make som tycker om att laga mat! :)
    Kramis! ❤

    SvaraRadera
  3. En stor söndagskram till dig också och ett grattis till boken och jag hoppas verkligen lyckan satt i så ni fick ngn vinsts även på bingolotten . :-) KRamizz Laila

    SvaraRadera
  4. Kul med vinst, hoppas ni vann på bingolotto också. Kram

    SvaraRadera
  5. Grattis vad härligt att du vann den boken som du ville ha
    Stor kram till dig finaste
    Sanna

    SvaraRadera