torsdag 22 oktober 2015

Soya nuggets från Hälsans kök

Vet inte om ni är så inne på detta med vegetariskt, men
jag vill bli bättre på att få in vegetariskt i vardagen, på
tal om hållbar livsstil som jag sett lite här och var på
olika bloggar. Har haft förmånen att prova Hälsans kök
gratis via kuponger. Har provat schnitzel och soya nuggets
och dom kan jag rekommendera. Nu är inte detta nån billig
mat så med två tonårspojkar i familjen är det inte aktuellt
att köpa flera gånger i månaden men jag kommer definitivt
att köpa det igen. Till schnitzeln hade vi stekt potatis och till
nuggetsen mjukt tacobröd, gurka, tomat, sallad, groddar och
vitlöksdressing.

Har varit ute på en kortkort promenad i dag. Vad skönt det
var att komma ut och få lite luft. Kändes skapligt bra även
om det var tungt. Det går åt rätt håll och nu är det bara
samla på sig nya krafter så är jag snart fit for fight igen :)

Kram



9 kommentarer:

  1. Jag har provat sådana Nuggets och jag tyckte de var goda.

    Hoppas du mår bättre nu!

    Njut den här kvällen!

    /Cecilia

    You Rock!!!

    SvaraRadera
  2. Låter gott och värt att testa :) man ska ju äta vegetariskt för miljön minst en ggr i veckan ;)
    Kramisar Sanna

    SvaraRadera
  3. Har ju varit veggis i hela mitt liv så här är en som provat det mesta. Dock föredrar jag att laga all mat från grunden, men ibland kan det vara skönt med någon färdigmat. Ha nu en mysig helg. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  4. Hos oss är det jag som gärna vill äta mer vegg-mat... De andra är lite "rädd" för det! Ser riktigt gott ut!
    Men krya-på Dig, vännen! Har trillat dit ordentligt den här gången, låter det som :(
    Stor bamsekram från kusinen din <3

    SvaraRadera
  5. Det ser väldigt gott ut! Så himla färgglatt och fint!

    SvaraRadera
  6. Ser väldigt gott ut, ibland testar vi vegetarisk mat här hemma... men det blir inte för ofta.
    Ha det bra!
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  7. Jag har aldrig testat men kan absolut tänka mig vegetariskt. Kram Anette

    SvaraRadera
  8. Hoppas du är helt frisk nu gumman! ❤
    Jag har inget emot vegetariskt...
    Men familjen... nja. Dom står gärna över! ;)
    Stor varm kram fina Petra!

    SvaraRadera
  9. Hoppas du är helt frisk nu gumman! ❤
    Jag har inget emot vegetariskt...
    Men familjen... nja. Dom står gärna över! ;)
    Stor varm kram fina Petra!

    SvaraRadera